Sunday, April 7, 2024

Rumput Gout...

Seorang jemaah masjid ada memberi  rumput ini bila dimaklumkan penulis terkena serangan gout. Mencari info di internet  rupanya banyak perkongsian manfaat rumput gout. Keliling masjid taman banyak tumbuh rumput ini. Di persekitaran rumah pun ada walaupun tak banyak., sebelum ini kita tebas begitu saja kerana tak tau manfaatnya. Selepas ini kita pun akan  cuba mengamalkan meminum rebusan air  Rumput Gout atau Susu Nabi ini.

Keberkesanan herba semulajadi tidak boleh disamakan dengan ubatan kimia, selepas minum terus memberi kesan segera, pengambilan berterusan lebih lagi tanpa pantauan doktor, ubatan kimia akan merosakkan organ dalaman. Belum ada sejarah orang meminum ubatan kimia fungsi organ  dalaman mereka bertambah baik. Berapa ramai pengidap diabetis berkesudahan dengan mesin dialisis...Ubatan kimia lebih kepada merawat simptom atau kesan sakit manakala ubatan herba semula jadi lebih kepada pencegahan dengan  merawat simptom dan punca penyakit .



Pengunaan herba semulajadi harus seiring atau pelengkap kepada ubatan  kimia..Kita orang islam perlu juga mengamalkan doa. Perlu memanfaatkan kesan segera ubat kimia dan kesan  jangka panjang ubatan herba selain berserah kepada Pemberi dan Penyembuh penyakit iaitu Allah.



Sekarang ramai doktor yang menerapkan amalan pengubatan jasmani  dan rohani dalam rawatan mereka.

Banyak kes terbukti apabila amalan ini  diterapkan, pengidap kronik boleh kembali sihat, dengan syarat pemakanan turut dijaga dengan meninggalkan dua musuh utama iaitu GULA dan MAKANAN PROSES. Ramai cakap ingin sihat tapi pemakanan tidak diberi perhatian serius. 


Kata kunci untuk sihat adalah DISPLIN selain DOA.

No comments:

Post a Comment