click to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own text

Tuesday, June 21, 2011

Picagari dan kehidupan...



Cuba bayangkan kita berada didalam picagari. Hujung jarum hadapan di tutup rapat...tombol belakang sentiasa bergerak kehadapan..10..9..8...sikit demi sedikit...bila tiba detik itu , ruang didalam semakin sempit dan akhirnya akan menghimpit kita...tak boleh lari...
Allahyarham Shafiee dalam kenangan...

Sama juga dengan kehidupan... semakin hari sisa hidup makin menyingkat...lambat laun kematian pasti menjemput...tak boleh lari..Isnin baru ni sahabat aku Shafie Jario kembali ke rahmatullah., akibat serangan jantung. Umur dalam 40an. Penyakit itu adalah assebab.., hakikatnya telah tiba waktu beliau berpindah ke alam lain..rezeki beliau telah tiada didunia ini...sebagaimana ada insan dilahirkan ke dunia ini, beliau telah dilahirkan ke alam barzakh, hentian pertama ke alam akhirat..

Argh... senak perut aku bila mengenangkan jenazah diturunkan ke liang lahat...

Al fatehah untuk beliau. Semoga rohnya dirahmati dan tergolong dalam golongan beriman. Aminn..Semoga juga menjadi pengajaran untuk kita yang masih hidup..ruang bertaubat masih terbuka..
.

No comments:

Post a Comment

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK