click to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own text

Friday, April 27, 2012

Kutipan derma-Hilang lagi...!

Tabung masjid di taman kami kecurian lagi..! Peti besi di atas diumpil, walaupun tindakan pencegahan tambahan telah dibuat dengan menambah penutup besi berkunci di bahagian dalam peti besi, namun ini semua tidak menghalang penjenayah   untuk mencuri. Selain dari itu pihak polis turut membuat rondaan berjadual setelah berlakunya kecurian terdahulu. Buatlah pelbagai cara pencegahan..Kita fikirkan pencegahan kaedah A, pencuri fikirkan kaedah B...! curi tetap curi selagi sifat pencegahan dalam diri telah tercabut dari dada-dada manusia.

Kalau masjid, tempat yang sepatutnya aman  dah tak selamat, bayangkan tempat selain daripada itu. Inilah padah bila manusia berhukum bersandarkan kepala otak sendiri membelakangkan hukuman yang telah Allah gariskan dalam al-Quran untuk mengajar penjenayah dan orang ramai.. sifat gerun terhadap hukuman di dunia apetah lagi di akhirat telah tercabut dari dada-dada manusia kerana hukuman didunia yang tak setimpal dengan jenayah yang dilakukan.. manusia merasakan diri lebih hebat dari Pencipta itu sendiri. Penentang-penentang terlaksananya hukum Pencipta sering mengaitkan hak asasi penjenayah yang patut dibela kerana hukuman yang keras dipandangan mata kasar, tetapi penentang ini terlupa akan hak asasi si mangsa dan orang awam keseluruhan yang dinafikan hak untuk hidup aman..!

Kalau dah terkena batang hidung sendiri baru tersedar kot...

3 comments:

  1. Ya Allah.... harap yang mencuri tu serah balik wang tabung masjid ....amin

    ReplyDelete
  2. Kang, usahakan solat hajat. InsyaAllah kalau si pencuri tak nak juga pulangkan duit tabung masjid, terima lah balasan dunia. Memang real, pernah berlaku di kampung masa saya kecik dulu. Dan kesan pada si pencuri sampai sekarang. Wallahualam.

    ReplyDelete
  3. Selain solat hajat cctv pun akan dipasang...semoga pencuri tu insaf..

    ReplyDelete

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK