click to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own text

Thursday, May 17, 2012

Kong kali Kong...

He he he ...gelak sajalah  membaca reaksi Ambiga dan sekutunya bila ditanya tentang demonstrasi yang diadakan dihadapan rumah beliau..Padan muka...baru tersedar kot apa yang dirasakan oleh orang lain bila terkena batang hidung sendiri. Ergh takkan marah...semasa mengetuai demo 28hb dulu adakah dia tidak sedar tindakannya juga menganggu ketenteraman orang awam serta membangkitkan marah orang yang tak sealiran dengannya.

Berapa banyak duit dihabiskan untuk mengawal keadaan, berapa banyak duit terbuang untuk membaiki kerosakan pasca demo..berapa ramai orang yang terganggu emosi gara-gara mengharungi kesesakan yang teruk. Entah-entah ada yang terberanak dalam kereta gara-gara tak sempat sampai ke hospital atau khemah kenduri lengang kerana tetamu tersangkut tak dapat hadir dan pelbagai masalah lain timbul ekoran tindakan egoistik individu bernama Ambiga dan sekutunya. Tapi hujah mereka adalah hak asasi...hak asasi  rakyat untuk berhimpun...! Sekarang adakah salah  jika puak lain pula menuntut hak asasi  untuk berhimpun didepan rumah dia pulak..? Mula-mula dulu IKHLAS, lepas tu PVTM dan dalam waktu terdekat KAMBING..dan akan menyusullah kumpulan yang lain pula nanti ha ha...ha ..

Aku rajin juga membaca blog blog politik penyokong A dan Penyokong B. Pada aku rumusannya beginilah...Puak A dan Puak B melihat apa yang berlaku dari sudut berbeza...Pasti akan sentiasa berbeza kerana masing-masing dengan pandangannya sendiri. Ibarat sebuah rumah yang dipandang dari sudut hadapan dan belakang. Mana mungkin mempunyai keterangan yang sama. Tetapi pandangan itu akan sama atau hampir-hampir sama bila puak berbeza ini memandang dari sudut yang sama. Seperti demo ini...semasa demo 28hb dulu Puak A cakap Puak B bodoh, bangang, otak letak lutut..ganggu privasi orang ramai...masa tu Puak B tak mau terima...sekarang bila Puak A berdemo,  bila dah terkena batang hidung sendiri, pandai pulak Puak B  kata bodoh, bangang otak letak  lutut, menganggu privasi orang ramai....

Yang jadi masalah adalah penyokong tegar...kalau dah taksub dan ego ..taik pun disangka emas...

Maafkan aku kerana berbeza pendapat dengan anda..

Ada mata lihat, ada telinga dengar ada otak fikir...




No comments:

Post a Comment

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK