click to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own text

Friday, August 24, 2012

Selamat kembali ke Ibukota...

Jalanraya tidaklah sesak tapi banyak dengan kenderaan..Pantang ada halangan, keadaan aman segera berubah menjadi kesesakan yang teruk. Dalam keadaan begini belang sebenar pemandu terserlah..Penyakit kronik paling ketara yang aku tengok adalah memotong Q ikut lorong kecemasan. Dari sekecil-kecil kancil sehingga sebesar-besar lori/bas semua tak terkecuali...dari nilai harga kenderaan ribuan ringgit hingga ratus ribuan  ringgit mereka mempunyai perwatakan yang sama..Pentingkan diri sendiri...!

Nampaknya puasa sebulan  masih belum mampu mengubah perangai lama kita...Ingatkan dah sebulan berpuasa disianghari dan berterawih pula dimalam hari dapat mengubah kita menjadi insan yang  lebih baik..rupanya belum lagi..Tak taulah mengapa hati kita begitu keras untuk berubah...moga tak begitula yea..

Jalanraya turut dikongsi dengan pengguna yang lain. Sepanjang perjalanan kami dan anda juga barangkali pasti tidak terlepas pandang akan kelibat pengguna-pengguna jalanraya yang lain.. sebahagiannya menemui ajal di atas atau di tepi-tepi jalan..Bangkai anjing, kucing, ayam, monyet, babi, kucing hutan dsb turut mewarnai pinggir-pinggir jalan..dan seekor ayam betina menjadi mangsa gelesen kereta aku lebaran kali ini...hu hu..

Kepada perantau, selamat kembali ke ibukota...Besabar dan selamat sampai ke distinasi..Semoga hari ini lebih baik dari semalam..Amin..

2 comments:

  1. Bersabar dan tenang,untuk selamat sapai ke destinasi. Salam lebaran dari kami berdua.

    ReplyDelete
  2. Jomlah singgah rmh kami kak mah...

    ReplyDelete

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK