click to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own text

Tuesday, July 16, 2013

Pihak pemerintah....! dengarlah rintihan ini...

Dalam kes Namewee ramai yang terluka. Kini kecoh di laman- laman sosial berkenaan tindakan pasangan porno alvin vivian pula menghina umat islam. Memang mereka tersangat kurang ajar. Yang aku heran ada pula yang membela tindakan mereka...Aku harap pihak kerajaan mendengar keluhan rakyat ..ambil tindakan segera . Jangan biarkan mereka terlepas begitu saja kerana memberi isyarat yang salah kepada pihak lain untuk bertindak lebih kurang ajar jika tiada tindakan tegas diambil. . Rakyat muak disajikan dengan amaran..amaran dan amaran...

Kita khuatir orangramai akan mengambil pendekatan sendiri dalam menangani kes-kes sebegini jika segala keluhan dipandang sepi oleh pihak pemerintah. Petanda kearah itu telah ada. Seorang anak muda cina 24tahun telah dicolek dan dibelasah  sebelum dilepaskan dalam keadaan bogel ditepi hutan berdekatan lebuhraya Duke kerana biadap terhadap orang melayu dan islam melalui luahan-luahan di FB dan twitternya.

Kepada pro- mansuhkan akta ISA yang gembira apabila akta itu dimansuhkan dulu, apakah masih tidak dapat membaca  isyarat ini ...? Kita khuatir jika baki akta pencegahan seperti akta  hasutan turut  dimansuhkan keadaan akan semakin tidak terkawal. Rakyat maukan kedamaian. Bukankah semua sedia maklum pencegahan adalah lebih baik dari mengubati. Jika sudah terkena penyakit kronik akibat kelalaian sendiri baru terhegeh-hegeh menjaga kesihatan apalah gunanya.

Sendiri mau ingatlah...


No comments:

Post a Comment

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK