click to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own text

Monday, June 1, 2020

Charger Bateri Motorsikal...


Isnin 1hb Jun 2020


Musim pkp bukan saja manusia jem, kenderaan bermotor pun banyak yang jem. Begitulah yang terjadi dengan motorsikal penulis, dari hari ke sehari tidak memanaskan enjin, bateri motor terus jem. Hayat bateri ini tidak pun melebihi setahun setengah tapi disebabkan motor lebih banyak berselubung, enjin terus tak boleh dihidupkan tetakala cuba meraikan pkpb baru baru ini.



Mau tak mau kena juga membeli bateri baru. Gila tak gila bateri yang biasa diguna telah naik sekali ganda kini berharga Rm690..Ini sudah mengalahkan bateri lori...

Terpaksa mencari alternatif jenama lain berharga Rm350., disamping itu membeli charger bateri juga berharga Rm350...Hah mujur  tidak tergesa gesa terus membeli bateri berharga 690 itu...Kini dengan harga yang serupa penulis dapat membeli dua barang.


Dengan adanya charger yang terus disambungkan ke terminal bateri motor, bateri akan kekal bertenaga walaupun motor tidak dipakai untuk tempoh yang lama. Yang bagusnya dengan charger ini bekalan elektrik akan terpotong dengan sendiri setelah kuasa bateri penuh, jadi bateri berada dalam keadaan selamat untuk tidak terlebih caj.

Ermm  bertambah malaslah nak bermotor lepas ini..


No comments:

Post a Comment

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK