click to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own text

Wednesday, February 16, 2011

XPDC LAOS/CAMBODIA...Day 7

Makan..? takda masalah...halall
Masjid dalam perjalanan dari Plang Yao ke Pataya..

Kesihan faizal, vespa kesayangannya sudah kemek... tapi enjin masih mantop..

Dulu body besi kemek boleh ketuk, sekarang body plastik kalau eksiden tukar baru bermakna dulu lagi mesra alam..yea tak ?

Welcome to Pranchinburi...!

Sepanjang 7 hari riding hari ini baru jumpa jalan berbukit menuju ke Kabin Buri. Vespa di uji melalui pendakian, penurunan dan pengendalian jalan berliku...ujian berjaya di atasi dengan selamba...
Kelumper Malaysia?...yes Malaysia.. ooh gud..gud..he he petikan interaksi semasa mula-mula ditahan


Setelah tolak mileage sebelumnya, semalam dapat menempuh perjalanan 300km lebih saja..


Koleksi hijau sdr Faizal, penutup muka hijau ...dan dalam tong vespa hijaupun ada karung topi kaler hijau...mereka berdua ni sangat komited sewaktu berxpdc


Destinasi hari ini adalah ke Pataya melalui Pak Tong Chai-Kabin Buri- Pleng Yao dan Satahhip. Hari ke tujuh aku memilih berada di group belakang..jadi sweeper pulak.. Walaupun kami di belakang tapi kami sampai dulu di hentian minyak berikut kerana group depan tersalah masuk simpang semasa hendak memasuki pekan Pak Tung Chai dan hanya menyedari setelah 40km tersasar dari route asal..pergi balik dah 80km untuk ke point asal. Hentian pengisian minyak adalah setiap 90-100km perjalanan. vespa menjadi penanda aras untuk berhenti. motor aku boleh pergi 250-300km.

Semasa menuju Kabin Buri kami ditahan polis semasa melalui sekatan jalanraya, siap tanya lesen lagi. macamlah diorang tau baca lesen motor aku. kalau aku bagi name kad pun mungkin diorang percaya ha ha.. padahal diorang sebenarnya teruja melihat vespa-vespa hebat kami, sempat mengambil foto bersama lagi.

Selepas saja melintasi bandar kecil Kabin Buri Sdr faizal terlibat dalam kemalangan sewaktu melepasi lampu isyarat . Aku yang berhenti dihadapan untuk menunggu group belakang di tepi jalan diikuti secara tiba tiba rider belakang aku dan rider berikut terpaksa mengelak dan termakan laluan treler dan tersungkur ditepi jalanraya. mujur terjatuh ke sebelah kiri, kalau tersungkur ke arah kanan alamat jadi arwah sahabat vespa aku kena lenyek treler. Vespa mengalami kemek kecil dan boleh diketuk guna kayu..dan tiada masalah untuk dihidupkan semula..hebat-hebat.

Kami berehat sebentar untuk memulihkan semangat sdr faizal yang terganggu oleh insiden kemalangan. Perjalanan berikut adalah lancar dan kami dapat makan tengahari masakan islam Patani dalam perjalanan ke Pataya. Tiba di Pataya jam 6.0ptg dan tinggal di hotel bertiga sebilik. caj semalaman 500baht. Malam ronda di pantai Pataya untuk cari makanan. tapi dapat beli buah saja.

No comments:

Post a Comment

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK