click to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own text

Friday, April 15, 2011

Latep's first...ha ha..

Bukankah sebelum bermulanya banyak langkah mesti didahuluhi dengan langkah pertama..? pertama ini aku import sekotak ..mana tau lepas ini sekontena...pastu sekapal..pastu berkapal-kapal ,,berangan-barangan...argh berangan bukannya kena bayar...


Minggu ni banyak pulak pengalaman pertama yang aku alami. Walaupun mungkin tidak begitu signifikan kepada orang lain tapi tidak bagi aku...keterujaan mengalami pengalaman pertama memang jauh berbeza berbanding jika telah mengalami beberapa kali. Antara pengalaman pertama yang aku alami dalam se minggu baru-baru ni  adalah

1. Hampir 3 tahun bawak motor baru pertama kali aku menonggang motor sejauh 240km lebih dalam hujan lebat ..ya sangat-sangat  lebat tanpa henti sepanjang perjalanan dari Kuantan- Kuala Trengganu. Sedangkan masa mula-mula bawak motor besar dalam hujan adalah ke Bukit Beruntung.iaitu 3 tahun sudah. Phew.. mula-mula bawak dalam hujan memang berdebar giler.. Apa korang rasa bila bawa motor atas lantai simen licin waktu hujan..he he macam tu lah berdebarnya aku masa tu...

2.Hujung minggu lepas juga pertama kali dalam sejarah hidup aku melalui jalan Kenyir- Felda Aring. Sebelum ni hanya dengar cerita dari orang yang pernah lalu jalan itu..,ada yang bercerita terserempak  gerombolan gajah melintas dan pelbagai peristiwa lain.. Aku pun terserempak dengan gajah, tapi kat pusat pemuliharaan binatang liar..ha ha..

3. Pertama juga dalam hidup aku dapat sentuh gajah, belai gajah, bersalam dengan gajah he he jakun tak terhingga. Kat zoo kan dapat tengok dari jauh je..

4. Pertama kali beli barang secara online. Aku order barang dari Germany wei..Sumpah tak pernah...he.he . dia punya rasa berdebar sementara tunggu barang sampai susah nak cerita. Puas aku bertanya kepada kekawan yang pernah berurusan secara online. entah berapa kali aku check inbox email , nak tau perkembangan terkini.. pertama kali la katakan... Sekarang kan banyak scam di internet ..duit dipotong barang tak dapat. naya.naya ..tu yang aku cuak bila  sahkan  bayaran guna kad kredit dan SEND.  argh tawakal..tawakal..

5. Hari Rabu baru ni posmen hantar notis tuntutan barang di Pos Malaysia KLIA. yess..yess.yess barang yang aku order dah sampai...pertama kali  jugak aku berurusan dengan kastam di situ untuk urusan pengambilan barang...tax ? yea aku kena bayar tax RM399...10 percent dari nilai barangan..barang apa..? nantilah aku bagitau bila motor aku keluar Naza Jumaat depan..ha ha..

Macamana dengan pengalaman pertama korang? 

No comments:

Post a Comment

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK