click to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own text

Wednesday, May 4, 2011

Aku terharu dan tumpang gembira...

Baru baru ni aku berkesempatan bertemu dengan salah sorang usahawan berjaya Malaysia  Anda pun mungkin kenal dengan dia. Memiliki rangkaian perniagaan pengedaran kereta yang popular di Jalan Meru Klang selain pelbagai bisnes lain..Kalau kenderaan jadi ukuran kekayaan..apa yang  didarat dah dimiliki, sekarang ni yang terbang di udara pun dah masuk senarai kenderaan dimiliknya, walaupun mungkin belum memiliki jet peribadi, tapi helikopter pun bukan semua orang boleh memilikinya...kaya tak kaya..tapi  yang aku kagum orangnya cukup low profile..siapalah kami yang boleh dilayan sedemikian oleh beliau sendiri..Pengajaran yang aku nak sentuh adalah kebanyakkan orang berjaya yang aku jumpa biasanya berperwatakan sedemikian...ini yang aku heran ..selalunya sering aku dengar bila kaya je mesti sombong, bila berduit je mesti berfoya-foya...entahlahh mungkin yang sombong tu bukan orang kaya kott...

Kebetulan minggu lepas aku minum di kafe kat Tmn Melawati...saja aku singgah sebab aku nak tengok sapa yang pakai Lamboghini Diablo, parking sebelah kafe tu. Kat situ pengunjung tak le berapa ramai sangat masa tu jadi mudah  nak menilai pemilik kereta tuu...Dalam hati aku kata mesti dia...orangnya paling lebih pun tua sikit  dari aku..entah-entah lagi muda..cara berpakaian pun simple. cara bersembang dan bercakap di telifon pun takdelah berdegar-degar..cukup low profile ..pakai sandal lagii... Tekaan aku dikuatkan lagi bila aku tengok di skrin saver laptop dia ada gambar Lamboghini...

Aku tumpang seronok bila tengok semakin ramai orang kita yang boleh guna supersport seperti ini...lagi terharu bila tengok yang perempuan bertudung .  tak caya cuba tengok bila group ni berkumpul semasa berxpdc...Gambaran orang kaya berperangai tak senonoh hanya sesuai untuk orang dulu-dulu kot...sekarang kan generasi baru...!


2 comments:

  1. :) Kang Latep kalau dah jadi "super rich" nanti jangan sombong juga ya..

    Hehe..

    ReplyDelete
  2. ha ha..ha.. moga makbul doa anif...

    ReplyDelete

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK