click to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own text

Wednesday, April 10, 2013

Bila warga emas berpasangan lagi...

Lupakan dululah tulisan pasal politik. Ingin menulis lebih-lebih bukannya aku terer sangat bab politik..menulis sekadar menyatakan apa yang tersirat dihati...Kalau ada yang mengulas  tulisan-tulisan aku terimakasihlah yea..Aku menjawab menurut kemampuan dan pemahaman aku, kalau ulasan yang diterima tersangat tinggi ilmunya tak berani aku untuk menjawab kerana kejahilan diri ini...Sebagaimana aku katakan terdahulu, idealnya memang kita inginkan semua orang sependapat dengan kita, tapi itu mustahil kerana setiap apa yang dijadikan didunia ini adalah berpasang-pasangan..ada kiri, ada kanan, ada depan ada belakang, ada betul ada salah..ada penyokong parti A ada penyokong parti B dsb..Kita mengharapkan kita sentiasa dibawah keampunan dan rahmat Allah...

Hari ini aku ingin berkongsi pendapat adakah wajar terutama anak-anak menghalang kehendak ibu atau bapa warga emas untuk mencari teman hidup lagi setelah masing-masing kehilangan pasangan samada disebabkan kematian atau perceraian...

Aku setuju dan sangat terkilan jika ada anak-anak menghalang hasrat mereka. Hasrat mereka untuk berpasangan  lebih kepada mengubati kesunyian sebenarnya. Ada teman untuk berbicara, ada pasangan untuk bergurau senda atau berkongsi masalah atau mungkin gaduh-gaduh juga..Argh biarkanlah..Lebih-lebih zaman sekarang, anak-anak tinggal berjauhan dengan ibu/bapa .  Tak percaya lihatlah bila pulang ke kampung nanti, berapa ramai warga-warga emas yang tinggal bersendirian tanpa teman...adakah tergamak kita membiarkan mereka kesunyian.... Berapa kerap anak-anak menziarahi mereka...Jika ada pun mungkin  di hujung-hujung minggu, bagaimana dengan hari-hari biasa... Aku percaya ramai anak-anak mempelawa ibu/bapa untuk tinggal bersama...Sebagaimana kita yang tidak betah tinggal di rumah orang lain, begitulah mereka yang tak betah hatta tinggal dirumah anak-anak sendiri. Mereka memilih duduk bersendirian jadi jika ada yang sudi untuk menjadi pasangan masing-masing.., anak-anak bersyukurlah...jangan dihalang hasrat mereka... raikan hari bahagia mereka..Sesibuk mana pulanglah...Hidup ibarat roda, jika hari ini hari mereka, hari kita akan datang jua jika panjang umur...





No comments:

Post a Comment

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK