click to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own text

Wednesday, April 24, 2013

Pilihanraya- Kalaulah ditanya aku lagi...



Bukan aku tak pernah sokong...sebelum ni aku selalu sokong malah berkempen selain kibar bendera dikenderaan semasa nak pergi ke tempat mengundi...Itu dulu, kali ni aku bertekad untuk  berubah angin pulak, bukan kerana anti sesangat dengan parti yang aku sokong dulu, tapi kali ni aku nak undi protes  supaya dia lebih kuat...Dulu aku menyandarkan harapan, tapi sejak dia berkawan dengan DAP dan PKR semua harapan yang aku harapkan terkulai ...Tak perlulah aku perincikan apa harapan aku..kerana harapan aku mungkin berbeza dengan tuan-tuan diluar sana...

Secara peribadi aku merasakan  dia banyak tunduk dengan desakan sekutunya yang dua lagi...dia selalu menjadi melukut ditepi gantang...Sekutu dia yang aku sangat tak suka pulak menjadi lebih dominan. Dalam banyak hal sekutu dia lagi kedepan. Pendirian mereka digunapakai. Walaupun secara terang-terangan sekutu mereka menolak islam tapi demi kuasa mereka berpakat. Pelbagai hujah dikemukakan untuk menghalalkan kesepakatan mereka...

Demi kuasa juga, serigala-serigala ini sanggup bertopengkan bebiri, dan malangnya ramai yang terpesona...Mereka lebih dipercayai berbanding rakan seagama dari parti yang berbeza... Memang kawan-kawan sebelah sana selalu juga berhujah sekutu sebelah sini bukannya baik bahkan banyak juga menentang  islam. Tapi aku kena buat pilihan.. Diantara dua yang memudaratkan lebih baik aku pilih yang kurang memudaratkan..dan hati kecil aku berkata PR bukan pilihan aku kali ini......Sembang-sembang aku dengan salah sorang ahli strategi mereka yang berubah arah mengiyakan apa yang aku sangsikan selama ini...Bahaya jika mereka beroleh kuasa...Lainkalilah....

No comments:

Post a Comment

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK