click to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own text

Monday, April 8, 2013

Pilihanraya-Ibarat ludah kahak ke langit 2...

Setelah mendapat kuasa nanti, antara tindakan terawal yang akan diambil oleh PR adalah membatalkan kontrak SapuraKenchana dengan Petronas bernilai 836mil atas alasan kronisma disebabkan Tun Mahathir adalah Penasihat Petronas manakala Mokhzani adalah pemagang saham Sapura Kenchana...Walhal kontrak tersebut diperolehi melalui tender terbuka...Pihak SapuraKenchana, syarikat carigali minyak yang menduduki 'top five world-largest intergrated oil & Gas services and solution' sepatutnya  menyaman pihak yang mempersoalkan intergriti syarikat itu dalam memperolehi kontrak.

Pelbagai tekanan mungkin turut dikenakan ke atas syarikat-syarikat dibawah pegangan Syed Mokhtar atas alasan kronisma juga...Sibuk dicanang sana sini mereka memperolehi kekayaan hasil hubungan mesra dengan pihak pemerintah...yang aku hairan kenapa individu-individu/syarikat ini saja yang sering menjadi sasaran , bukankah  individu lain  turut tersenarai  dan lebih lama  menduduki carta antara orang terkaya Malaysia...?

Korang agaklah yea adakah mereka akan mendapat kontrak sekiranya PR mengambilalih pucuk pimpinan nanti walaupun mereka menawarkan pakej terbaik melalui persaingan terbuka. Aku skeptikal..Dendam politik akan menghalang itu semua......Ketika itu sesiapa yang mempunyai hubungan akrab dengan pemimpin tetekala itu akan memperolehi merit. Berlawanan dengan laungan tiada kronisma, tiada nepotisma dll.

Belum pun tempoh satu penggal mereka berkuasa di Selangor, sudah diperkenalkan peraturan, setiap pihak yang ingin membida kerja kerajaan negeri perlu mendaftar dan mendapat sokongan ADUN parti pemerintah...bukankah ini   kronisma dan nepotisma...? Bagi pihak yang tidak dikenali, peduli apa dengan peraturan itu...bagaimana dengan syarikat yang aku nyatakan diatas..adakah mereka layak dipertimbangkan untuk mendaftar? ....Haha korang fikirlah sendiri...




5 comments:

  1. Berdasarkan komen di atas, ternyata saudara mengubah haluan kerana tak dapat projek rupanya.....

    Pembatalan kontrak sapurakencana, tekanan ke atas syed mokhtar dsb adalah telahan saudara sendiri. Mungkin perkara ini tak terjadi....

    salagi kita terus menyokong orang yang zalim....pemikiran kita akan terarah kesitu juga...

    ReplyDelete
    Replies
    1. pembatalan kontrak sapura kenchana di suarakan sdr oleh pihak PR,..sila lihat sini http://anwaribrahimblog.com/2013/04/05/anwar-vows-to-stop-mokhzanis-petronas-contract-if-pakatan-wins-ge13/

      Delete
  2. silap telahan sdr itu..apa yang cuba aku sampaikan adalah PR cakap tak serupa bikin...

    ReplyDelete
  3. Dr.Yusuf Al-Qardhawi : “ diantara perkara yang berhak dihukum kafir tanpa keraguan adalah pemerintah-pemerintah sekular dan pendukung-pendukung parti sekular yang secara terang-terangan menolak syariat Allah s.w.t dan melaungkan pemisahan negara daripada agama. Apabila diajak kepada hukum Allah s.w.t, mereka enggan dan engkar. Lebih dahsyat dari itu, mereka bertindak melakukan keganasan ke atas orang-orang yang menyeru supaya berhukum dengan syariat Islam atau kembali kepada Islam.

    ReplyDelete
  4. Alangkah malangnya apabila bijak pandai muslim kini lebih banyak skeptikal daripada membaca, menelaah dan mencerna fakta oleh kedua-dua pihak, BN dan PR. Maaf cakap kalau tulisan tuan menunjukkan betapa tuan sangat banyak tidak bersetuju dengan PR hanya dengan momokan dari pihak tertentu tanpa mengetahui secara langsung dari perdebatan demi perdebatan di dewan undangan negeri Selangor sendiri. Bukalah youtube dan cari perdebatan tersebut, baik isu air, tanah, ekonomi dll dan fikirkan sejenak dengan akal yg waras. Haisyyy, apalah malang nasib anak Melayu, pandai tak boleh ditumpang.

    ReplyDelete

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK