click to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own text

Thursday, July 26, 2018

USCanada2018-D14 Bye-Bye Canada

23 Julai Isnin.
Pejam celik hari ini hari terakhir di bumi Kanada. 14 hari kami menghabiskan masa di sana. 

Destinasi berikutnya adalah New York sebahagian destinasi penjelajahan 16 hari US. 

Flight jam 4.30 ptg. Sesudah checkout 9  pagi mengambil kesempatan masa terluang berbelanja cenderahati di pusat beli belah Hudson's Bay berdekatan. 





Kemudian sarapan dan terus makan tengahari. 


12.30 ke airport memulangkan kembali kereta sewa. 

Secara peribadi kembara kali ini adalah medan belajar membawa kenderaan panduan kiri..Tahap keyakinan berada pada paras 90 persen.. Masih ada kesilapan ketika pemanduan yang mengundah marah pengguna jalanraya lain. Rasanya pencapaian yang baik memandangkan ini pertama kali membawa kereta panduan kiri.. Dulu pernah juga bermotoran di Kemboja juga negara pemanduan kiri. Tapi menonggang motor dan memandu kereta adalah tidak sama. 

Pengalaman memandu kiri adalah sangat tidak ternilai.. Kalau sebelum ini kembara Eropah 2017 terpaksa mengikuti pakej kerana kurang keyakinan membawa kereta sendiri rasanya selepas ini semakin bertambah panjang langkah dengan keyakinan yang baru diperolehi.. 

Eropah masih banyak lagi destinasi yang belum diterokai. Afrika pun tak pernah pergi lagi.. London nampaknya akan lebih kerap dikunjungi kerana boleh dijadikan pusat transit  destinasi eropah lain disebabkan tiket adalah murah melalui situ. Destinasi London pula sering mendapat promosi tambang murah syarikat penerbangan.. 


Bersiap sedia untuk memulakan destinasi baru.. USA tunggu kami datang... 

No comments:

Post a Comment

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK