click to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own text

Tuesday, August 22, 2023

Kellie's Castles, Batu Gajah, Perak


Misi mencari kedai sewa di Ipoh, membawa kami ke Kellie's Castles...Bercadang membuka kedai gunting baru di sana. Di Lembah Klang harga sewa kedai sudah terlalu mahal, sangat tidak berbaloi untuk pemodal. Jarak Ipoh dan Lembah Klang pun tidak jauh sekitar 2 jam pemanduan.

Lokasi kedai telah dikenal pasti., tapi perbincangan belum mendapat kata putus.

Dah alang- alang ke sana, singgah di Batu Gajah, membawa anak buah  meronda-ronda ke Kellie's Castle. Ini saja modal yang kita ada sebagai pemodal, membeli jiwa anak buah. Anak buah gembira urusan kedai akan semakin mudah, apatah lagi apabila kedai jauh.






Syabas kepada agensi pelancongan negeri Perak yang mengeksploitasi bangunan lama rumah agam tinggal milik pengusaha pelombong bijih timah.

Tiket masuk dewasa rm5 seorang dan caj parking Rm2, harga yang sangat munasabah.









Penambahbaikan terbaru berbanding kunjungan terdahulu, kini pelawat dikhendaki mengambil gambar sebelum memasuki perkarangan bangunan. Walaupun tiada paksaan membeli, ramai yang tertarik untuk membeli gambar sebagai kenangan.










Menurut catatan, di beranda ini sering kelihatan kelibat lembaga kononnya roh pemilik yang menjaga rumah beliau..Gimik-gimik seperti ini yang menarik minat pengunjung untuk mengetahui lebih lanjut dan datang ke sini..




Catatan- catatan mengenai sejarah rumah agam disediakan untuk makluman pengunjung.


Apa lagi..Jom jom kita meriahkan destinasi pelancongan tempatan...

No comments:

Post a Comment

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK