click to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own text

Friday, September 24, 2010

HORMATILAH SIKERDIL


Ini lagi fe'el pengguna kenderaan besar yang aku menyampah..Macam syok pulak korang buli kita yea..Bukannya tidak tahu atau tidak nampak kami bawak motor atau basikal.Berilah sedikit ruang dan perlahan sikitlah semasa memintas..Ini tidak..semacam saja korang potong,,sampai bergegar motor/basikal kami..Bila musim hujan lagilah..dimana ada lopak berair lagi syok korang menguyupkan kami..

Pagi tadi masa aku kayuh basikal turun jalan curam..sampai simpang,selamba je budak sekolah perempuan bawa kereta pintas aku dari belakang dan terus belok kiri masuk simpang depan aku..Nasib baik aku tidak terbongkang sebab sempat tarik brek..Aku pulak berpelikat waktu tu, almaklumlah balik dari masjid..Bayangkan kalu brek aku masa tu tidak berfungsi. Guna brek kaki pada tayar le nampaknya..Hei korang hormatilah kami si kerdil ni..

Jadi kepada riders semua, aku rasa tips yang aku dapat dari riders berpengalaman ini sangat berguna..Kalau ride motosikal..Motor kenalah tip top..servis mesti berkala, kalau motor underpower bahaya..susah mahu memintas kenderaan lain..biar kita yang tentukan laluan kita dan cari posisi selamat. Kalu motor power pulak jangan main cilok-cilok.. ini laagi bahaya..ha.ha.

Kalau kayuh basikal..aargh ada sesiapa mahu perturunkan ilmu..?

No comments:

Post a Comment

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK