click to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own text

Friday, December 17, 2010

Haram kahwin gadis satu kampong...Dimana kewajarannya..?

Inilah yang dikatakan apa yang tersirat dan tersurat...Amaran..! Jangan buat tindakan melulu sebelum anda membaca keseluruhan artikel ini..Mulanya aku memang terkejut dengan dengan post yang kawan aku tulis dalam forum permotoran..Biar betul...sumber mana diperolehi...perkara halal haram jangan buat main-main..tapi sesudah aku baca dan meneliti kewajaran pengharaman dinyatakan aku redha dan sokong...

Aku copy sebijik post tersebut untuk penilaian pengunjung..


"Haram menikahi gadis satu kampung.

JAKIM telah mengeluarkan fatwa baru.
Setelah diadakan perbincangan dan diskusi di antara para pemimpin,
JAKIM dan ahli ulama' memberikan fatwa pada tanggal 3 February tahun 2009:

"HARAM HUKUMNYA BAGI SEORANG MUSLIM LAKI-LAKI UNTUK MENIKAH DENGAN GADIS
SATU KAMPUNG"

Fatwa JAKIM ini telah menimbulkan perdebatan dan bantahan yang sangat
sengit antara yang pro dan kontra. Bahkan banyak pihak yang menyatakan
bahawa JAKIM telah mengambil keputusan yang tidak munasabah dan
terburu-buru. Wartawan Berita Harian telah meminta pegawai kanan JAKIM
untuk memberi ulasan yang mendalam sebab sebab JAKIM mengeluarkan fatwa
sedemikian. Inilah isi wawancara tersebut:

Wartawan : Bagaimana JAKIM boleh mengeluarkan fatwa haram untuk menikahi
gadis satu kampung?

Pegawai Kanan : Bagaimana tidak haram, sedangkan menikahi empat orang
wanita sahaja sudah berat, apalagi satu kampung...!! !"

hehehehehe.. .


Terkena aku..maklumlah lurus bendol..ha.. ha..

2 comments:

  1. Mula-mula baca tajuk, confius juga...

    rupa-rupanya...

    ha ha ha

    terkena saya...

    ReplyDelete

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK