click to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own text

Sunday, December 5, 2010

KAWASAN REKREASI..perbanyakkan pleasse.!



Aku tengok dimana ada kawasan rekreasi,disitulah sesak dengan pengunjung terutamanya dihujung minggu atau cuti umum. Ini menunjukkan warga kota dahagakan kawasan berrekreasi. Aku benar-benar berharap supaya kawasan hijau sebegini dikekalkan dan dinaik taraf untuk kemudahan pengunjung... Janganlah ada manusia-manusia rakus merogol kawasan hijau ini atas nama pembangunan.

Kawasan rekreasi FRIM di Kepong/Sg Buloh pada pandangan aku memang 1st class. Kawasan terjaga rapi, bersih dan sausana hutan simpan amat menyamankan. Dengan desiran aliran air anak-anak sungai menerjuni tebing-tebing curam berbatu sebelum bersatu dengan sungai utama,disulam dengan penuh harmoni zikir-zikir penghuni hutan simpan. ..Fuyoo..! memang mendamaikan. Aku mengharap pengunjung pun berkerjasama dengan menjaga kebersihan dan keindahan taman.

Banyak aktiviti riadah yang aku saksikan disini...berbasikal, meredah hutan, berkubang, berjogging berkhemah dll.

Aktiviti sebegini perlu digalakkan. Jom ajak keluarga menjalankan aktiviti luar yang mencabar. Takdalah anak-anak terperap depan tv atau komputer berFB memanjang..Anak-anak perlu diajar supaya lasak sikit untuk menghadapi cabaran masakini..terutamanya anak-anak lelaki..Naik risau aku bila bilangan lelaki lembut semakin bertambah...entah napa erk mereka seolah-olah berlumba-lumba pulak nak jadi bapok... Mungkin kurang aktiviti lasak kot sekarang ni berbanding dulu...Mungkin juga disebabkan kurangnya kawasan rekreasi ditaman-taman perumahan. Setahu aku sekurang-kurangnya 30 peratus kawasan perumahan mesti kawasan hijau. Tapi kalau kaki lima berpokok tepi jalan pun dikira kawasan hijau..susahlah..dah tempat lapang takda.. merempit pulak bebudak yang lebih tenaga dijalanraya...!

2 comments:

  1. "Naik risau aku bila bilangan lelaki lembut semakin bertambah...entah napa erk mereka seolah-olah berlumba-lumba pulak nak jadi bapok..." --> Pengaruh TV semua tu..

    Bila lelaki lawa (lembut) menguasai siaran TV inilah jadinya..

    ReplyDelete

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK