click to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own text

Friday, January 14, 2011

Huaa...kapchai hentam belakang treler pulaak..!


Peergh...mujur tak bersepai kepala




Ok syabas kepada pengguna jalanraya yang memberi bantuan dengan mengawal trafik
Brader yang terduduk ni kira oklah kot sebab masih boleh berhubung talifon lagi..





Alamak...kecut perut aku, 3 hari berturut-turut dah ni 12/1,13/1 dan harini 14/1 terserempak eksiden...aku ingatkan kesesakan biasa sebab hujan., jadi aku layan jelah lalu celah-celah kenderaan.,rupanya eksiden motor hentam belakang treler..

Aku solat Jumaat di masjid UM hari ni, sebab berjumpa geng motor ...lepas sembang dan makan masa nak balik puas aku raba poket,beg,jaket.,ruang topi keledar .alamak handphone aku tercicir kat mana pulaak...check balik tempat aku makan tadi pun takda...hilaang lagi, phone aku tu tak sampai pun sebulan aku guna...dah cari tak jumpa aku terus jelah pergi ke PNB sebab nak tambah sikit tabungan..he he ..tergerak hati pulak masa tiba tu nak test talifon guna talifon awam mana tau ada orang terjumpa...dan memang rezeki aku phone aku ada dengan orang masjid.. fuuh lega aku..aku dah terfikir dah sepanjang jalan tadi untuk beli phone hitam putih je kalu phone aku betul-betul hilang..pedulik lah apa orang cakap...habiss dah berapa banyak kali phone aku hilangg...alhamdulilah talifon aku dijumpai oleh adik sekolah agama dan diserah ke pihak masjid..

Selepas ambil phone tulah aku terserempak dengan eksiden ini..tempat kejadian selepas susur Jalan Bangsar menuju ke Jalan Tun Razak/Jln Duta..



Semoga kita selamat dari bahaya semasa di jalanraya...Aminn

2 comments:

  1. Salam..

    Walaupun semua kemalangan tu qada dan qadar.. kita tetap kena berusaha untuk menghindarinya...

    Ingatan untuk diri saya sendiri.. sentiasa berhati-hati di atas jalan raya dan sentiasa pakai riding gear..

    Biarlah apa orang nak kata.. "naik kapchai pun pakai macam naik sbk..." tapi kita hanya berusaha untuk menghindari sebarang kemalangan...

    ReplyDelete
  2. betultu hasmizal..sgt setuju

    ReplyDelete

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK