click to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own text

Tuesday, March 29, 2011

AZABNYA BERMOTORSIKAL KALAU...

Yea memang betul, Allah jadikan setiap sesuatu didunia ini mesti berpasangan..Jika sebelum ini aku pernah menulis berkenaan nikmatnya bermotosikal,kali ini aku cuba senaraikan yang termampu, azabnya bermotorsikal, sekadar menjadi peringatan dan pengajaran..Kalau ada sesapa mahu tambah, silalahh yea..

Korang pernah ke mengalami situasi ini..? Baju basah walau hari tidak hujan.. riders sering terkuyup dengan simbahan air lopak oleh kenderaan besar lain yang tidak bertimbang rasa..kena pula hari itu ada mesyuarat..pergh azabnya bermotorsikal..

Tertinggal baju hujan memang mengazabkan..sedang menunggang tetiba hujan lebat.,tempat berteduh jauh lagi pula..Kalau hujan sewaktu ke tempat kerja habis basah pakaian luar dan dalam..alamak..!

Aku sering bertemu dengan riders yang menolak motor dalam terik matahari..motor pancit,kehabisan minyak atau rosak di lebuhraya..Kalau sesama riders tidak berkerjasama alangkah azabnya..Motor kecil boleh lagi.. Motor besar..? Adakah riders seperti kami tidak layak mendapat simpati trak penunda percuma lebuhraya..? Ya memang azab..

Tayar pancit dalam perjalanan. Talifon pomen alamat kena sembelih laa..Tampal cacing kalau dibengkel Lima ringgit..Tampal di jalanan, tuu dia.. Minima RM20 ..Kena pula masa tu dalam poket cuma ada sepuluh ringgit..Tidak ke azab..?


Kena halau Jaga tol plaza..Kekadang aku sering terlajak memasuki lorong kenderaan besar..Bila tiba tol plaza kena tahan dengan Jaga dan disuruh pusing balik..Alamak langsung tidak boleh lebih kurang laa..


Lampu merah lambat bertukar hijau..Kalau bersauna pun ada had masa.. Lama sangat menunggu sampai hangit bau badan..Kena pulak orang berkereta pakat jeling-jeling..Naik motor kecik boleh tahan beb..motor besar..? Saja dapat kutukan percuma..ha.ha azab..azab.

No comments:

Post a Comment

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK