click to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own text

Tuesday, September 6, 2011

Kembara Bumi Suci 2...


Artikel kedua yang aku baca di Utusan Malaysia Sabtu lepas adalah perihal Kembara ke Bumi Suci 2.

Tahniah kepada Sdr Azman Baharudin pemilik Two Wheel Garage dan Israq Adventure. Aku sangat kenal dia dan selalu jugak bertandang ke bilik pameran motorsikal berkuasa tinggi dan bengkel beliau..Selepas berjaya menempoh cabaran menunaikan umrah bermotorsikal bersama 15 peserta  pada 2010 , kini mengorak langkah lagi dengan mengumpul lebih ramai peserta untuk kembara ke 2 yang dijadualkan pada April 2012. Tak silap aku tak sampai dua bulan lepas dia mengetuai cabaran bermotorsikal dari Turkey ke Garmich, Jerman  untuk menghadiri "The BMW Motorrad Day's " yang menghimpunkan ramai pemilik Motorsikal BMW dari seluruh dunia.

Sebenarnya aku amat teruja untuk turut serta dalam trip ke bumi  suci ini... kejap yea..tengah congak mencongak ni mana nak di cekau duit perbelanjaan...he he..masalahnya bulan 12 ni aku dah berhabis untuk ronda Europe bersama bini dan sorang anak  aku...ish.ish.. kalau ada rezeki lebih memang aku nak join...takpa-takpa kalau tak dapat join trip ke 2 mungkin boleh turut serta untuk trip ke 3 nanti..kalau panjang umurlah.. sebab beliau bercadang untuk menjadikan Kembara ke Bumi Suci ni acara dwi tahunan...

Semangat YAKIN BOLEH ni yang patut kita tiru dan semai...Insan-insan ini mampu berfikir diluar kotak pemikiran insan biasa...Mereka dapat membaca apa yang tersurat dan tersirat...Iyealah..., orang lain hanya dapat berseronok dan berhabis duit bila layan minat motorsikal berkuasa tinggi tapi beliau dapat menjana pendapatan melalui aktiviti itu... Datuk Jamal  tercetus idea untuk menubuhkan MyAgro Hypermarket apabila melihat potensi memasarkan produk IKS setelah berkunjung ke  pameran MAHA dan Halal Hub. Bukan ke itu petanda cara mereka berfikir berbeza dari insan-insan biasa lain. Hebat..hebat..!

iissshh..fikirlah..!  aku pun sedang pujuk otak aku supaya berfikir diluar kotak pemikiran biasa..macam diorang tu...Fikir la..fikir la..he he..

No comments:

Post a Comment

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK