click to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own text

Monday, June 18, 2012

LPT 2-sebahagian lagi dibuka...

Pembukaan keseluruhan LPT memang amat dinanti-nantikan oleh seluruh pengguna terutamanya mereka yang mempunyai keluarga atau sering berurusan disana. Aku jangka tempoh perjalanan dari KL ke KT boleh dipercepatkan kepada 4-5jam berbanding sekarang 6-7 jam bergantung kepada cara pemanduan anda.
Dengan pembukaan lebuhraya kelak, dijangkakan negeri-negeri di Pantai Timur akan menerima tempias pembangunan dengan kadar segera. Sektor pelancongan boleh dieksploitasi semaksima. Negeri-negeri yang makmor dianugerahkan pelbagai keunikan dan kecantikan alam semulajadi...Kalau negeri sekecil Melaka mampu menggamit kehadiran jutaan pelancong kenapa tidak negeri-negeri disebelah sini yang memiliki keunikan dan keindahan semulajadi yang jauh lebih hebat dari itu...

   
Sekarang pengguna boleh menikmati pemanduan yang lancar bermula dari simpang Bukit Besi daerah Dungun -Ajil-Telipot- K. Trengganu dan barangkali boleh terus ke sepadan negeri Kelantan. Aku pernah mencuba seksyen Kuala Trengganu sehingga 16km melepasi Seberang Takir. Tak pasti selepas dari itu ke sepadan Kelantan telah dibuka sepenuhnya atau belum. 
Seksyen Telipot - Ajil telah dibuka baru-baru ini. Baki seksyen  lebuhraya yang belum dibuka adalah dari  Bukit Besi-Jabor dengan jarak tertera di papantanda ke Kuantan tidak melebihi 150KM...! Tempoh perjalanan bermula masuk lebuhraya di Telipot yang berhampiran dengan Bukit Payong K.Trg,  tidak melebihi 45 minit untuk tiba di Bukit Besi, daerah Dungun dengan pemanduan santai. 
Taktaulah siapa yang telah melanggar babi hutan ini....

Berbaki 146KM untuk sampai ke Kuantan melalui Bandar Muktafi Billah mengikuti jalan lama adalah tersangat lama, membosankan dan memenatkan.. Jalan rosak teruk..Walaupun sebahagian dalam proses penyelenggaraan namun kadar kerosakan mengatasi kadar penyelenggaraan. Kita mengharapkan  pembinaan lebuhraya  dipantau oleh orang-orang besar., samada menteri-menteri atau ketua negeri..Pemantuan berkala mesti dibuat supaya semua pihak komited menyiapkan   projek tertangguh dengan kadar segera..

No comments:

Post a Comment

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK