click to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own text

Sunday, June 18, 2023

Taman Rekreasi Cantik...


Riadah perlu dimasukkan dalam aktiviti rutin mingguan setiap orang. Pencegahan itu lebih baik dari rawatan..Kos perubatan kini mahal..Jika telah berusaha penyakit tetap bertandang barulah kita  redho

Selain aktiviti berkebun penulis akan cuba selang sehari beriadah dilokasi berbeza. Selepas beriadah mencari tempat bersarapan. Biarpun jauh luar daerah sehingga terpaksa bermalam, tak mengapa, penulis sanggup asalkan tempat riadah itu cantik.

Kebanyakan tempat rekreasi cantik banyak di bandar- bandar besar.. Tempat begini telah dipakejkan bersama pembangunan taman perumahan. Lagi cantik taman, tambah mahal rumah dijual.


 Berikut senarai lokasi favorit riadah penulis di bahagian utara KL


1. Gamuda Garden Kuang.

Konsep hutan bandar yang diterapkan di kawasan perumahan baru ini sangat bagus sekali. Dengan adanya hutan bandar suhu persekitaran dapat diturunkan sehingga 20 peratus.

Jarak keseluruhan jogging trek hampir 4km, cukup puas berjalan santai atau diselang seli dengan  berlari anak sekali pusing.









2.  Ecoworld Puncak Alam.

Ecoworld memang terkenal dengan dengan pembangunan bersama landskap yang cantik. Harga rumah disini pun bukan kaleng- kaleng..mahall. Ecoworld Puncak Alam menduduki carta ke 2 penulis..tidak sebagaimana hutan  bandar, disini pokok seperti dalam taman, tidak begitu banyak tapi sangat kemas tersusun. Jogging trek kurang dari 3km...






3. Antara Gapi Serendah...

Ini adalah permata yang tersembunyi...Kawasan perumahan dari jalan utama kelihatan sangat biasa- biasa..tetekala tiba di kawasan rekreasi ini hati terus terpaut. Cuma leceh jogging trek  keliling tasik  tak panjang, kurang dari 2km, tak puas kalau sekadar beriadah disitu.






Kelebihan Antara Gapi Serendah jalan di kawasan perumahan masih sepi dari kenderaan awam dan keseluruhan kawasan belum dimajukan sepenuhnya,  persekitaran masih dipenuhi kehijauan hutan atau ladang sawit. Satu loop dengan mudah dapat 5km, jalan pula turun naik bukit, itu yang syok. Walaupun nanti kawasan telah dimajukan,  pemandangan tanah tinggi tetap memukau. Dari kejauhan dapat melihat Banjaran Titiwangsa dan puncak Genting Highland. 




Dah tengok rumah contoh Lavender,  sebaris unit- unit rumah menghadap tasik rekreasi turut menyajikan  pemandangan Banjaran Titiwangsa..Fuh ciri-ciri yang penulis idamkan, susunatur rumah menarik, dari ruang tamu, dapor dan bilik tidur utama dapat melihat, pemandangan cantik, tempat berjogging dekat., walaupun lokasi rumah agak jauh tak mengapa, kita bukan lagi berulang alik ke tempat kerja. 

Berbanding pemaju  lain, harga rumah- rumah pemaju PKNS boleh dikatakan lebih rendah, ditambah dengan lokasi yang agak jauh dari KL terdapat  unit-unit masih belum terjual, namun sebaris 19 unit cantik semi-D berkeluasan tanah 9ribu kps dengan keluasan lantai  3000kps Lavender ini SOLD OUT .. Rumah contoh terjual pada harga 1.4M.


 4. Tmn Emerald Rawang 

Taman ini berjiran dengan kawasan perumahan penulis.. Taman rekreasi cantik, lecehnya jarak trek sangat pendek, perlu berpusing beberapa kali sebelum badan berpeluh..Penulis tak berapa gemar trek sebegini, persekitaran pula sibuk..keliling pula disajikan pemandangan hutan batu..

Sesekali oklah datang kesini...

No comments:

Post a Comment

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK