click to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own text

Saturday, September 9, 2023

Ole- Ole Kebun

Kan seronok bila balik dari kebun ada saja yang dibawa balik, walaupun usaha tak seberapa, dapat kutip sana sikit, sini sikit, bila dikumpul banyak juga, tak habis makan sekeluarga.


Sementara tanaman utama berhasil, tanaman sampingan yang akan membuatkan kita leka, nanti tanpa sedar sudah bertahun berulang alik ke kebun dan pokok utama sedia memberikan hasil.



Ini hasil sampingan kebun tumpang, pokok pisang sentiasa memberikan pulangan, tuai yang ini ada beberapa pokok menunggu matang dan pokok baru mula berbuah.

Pucuk kangkung dan bayam brazil juga jarang mengecewakan.


Huh namun berkebun tetap mempunyai cabaran. Ini kali kedua Kembara Kebun sangkut melayan akses curam dan licin. Kurang gayat sebab penghadang tayar pinggiran cerun telah dibina., kini ditinggikan lagi untuk lebih kukuh dan selamat. Mujur ada pembantu setia sebagai teman. Kalau pergi bersendirian..Demamm..

2 comments:

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK