click to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own text

Saturday, November 17, 2012

Jom Monggolia-Hanya di China



Manusia dijadikan berbangsa-bangsa. Setiap bangsa itu unik. Begitu juga dengan bangunan-bangunan. Cuma apa yang aku perasaan hanya bangunan lama masih memiliki ciri-ciri setempat. Rekabentuk bangunan baru sudah tiada bezanya dengan negara-negara lain...Bentuk kotak-kotak saja...

 Kalau di Malaysia jangan dibuat begini yea..berbondong-bondong memasuki bangunan seperti ini...hanya tokong mempunyai rekabentuk sedemikian. tapi masjid bersejarah di China beginilah rupa parasnya.

Kebanyakan masjid yang kami lawati memiliki  rekabentuk seperti diatas. Dekorasi luaran dan dalaman boleh dikatakan hampir sama disemua masjid yang kami lawati.





Antara rekabentuk bangunan yang sempat aku rakamkan,,,Bangunan baru sudah hilang identiti bangsa itu sendiri. ..Fenomena seluruh dunia..


Semakin ramai pelancong sebelah sini melawat Beijing...




 Hanya di Beijing....he he..Notis yang dapat aku rakamkan disalah sebuah masjid yang kami lawati...Untuk buang air besar kot...


Tapi yang ini ..aku masih pening...ada sesapa boleh terjemah...ha ha..Notis ini ditampal di pintu  bilik-bilik kecil seolah-olah tandas buang air kecil....Boleh kencing ke tak boleh nih...?

No comments:

Post a Comment

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK