click to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own text

Thursday, January 23, 2014

sIKIT ITU bANYAK bANYAK iTU sIKIT...

He he pening dengan tajuk aku...Sambungan entry sebelum ini berkenaan perjumpaan bekas pelajar SMSM, SAMURA84.

 Wakil Sekolah Cikgu Razali berbaju petak memberi taklimat ringkas kepada sukarelawan..




Kami bermesyuarat di bilik mesyuarat sekolah, tak perlu terpekik terlolong meninggikan suara kerana microfon disediakan disetiap meja. Selepas sesi pengenalan diri dan ucapan penghargaan, wakil sekolah menerangkan serba sedikit pogram -pogram kecemerlangan sekolah yang telah atau sedang diatur melibatkan pelbagai pihak samada melalui Kementerian Pelajaran atau PIBG atau Persatuan bekas pelajar SAMURA atau individu-individu atau Badan-badan Korporat.. Projek terkini  pihak sekolah   atas inisiatif  Tuan Pengetua adalah pembinaan Dewan Kuliah yang boleh menempatkan lebih kurang 300 pelajar dalam satu satu masa.. Bangunan dan kelengkapan telah 80 peratus siap juga dibina melalui sumbangan orang ramai.. Baki 600 ribu lebih masih diperlukan untuk menyiapkan dewan tersebut dan pihak sekolah mengharapkan dewan boleh siap sepenuhnya sebelum Oktober tahun ini sempena meraikan Tuan Pengetua yang akan bersara wajib pada bulan tersebut.


 Taklimat projek Dewan Kuliah

 Dewan kuliah dibina atas sumbangan orangramai...

Betul, jumlah tersebut  adalah besar. Bagi orang kebanyakan seperti kita memang tak termampu untuk menyediakan wang sebanyak itu.. Tapi tunggu...! Kita sering terlepas pandang kekuatan yang kecil. Satu ringgit jika dikumpulkan oleh sejuta orang boleh saja mencapai sasaran sejuta ringgit.  . Inilah yang aku maksudkan dengan tajuk di atas. ..Sikit jika dikongsi beramai-ramai yang banyak akan terasa sikit.. Melalui permuafakatan tiada nilai yang tak boleh dikumpulkan. Pendekatan inilah yang sepatutnya kita guna. Gembelingkan tenaga dan usaha mengumpulkan seramai mungkin bekas pelajar. Insyaallah jumlah tersebut mampu dicapai dalam waktu terdekat. Ini juga salah satu matlamat SAMURA84.  Idealnya jika 174 bekas pelajar  menghulurkan seribu seorang...sudah 174 ribu...! Mudahkan...? Jika setiap persatuan bekas pelajar berinisiatif sama, rasanya tiada masalah untuk mengumpulkan dana.

Harap-harap bekas pelajar sudi hadir juga sudi membantu. Tanpa pengorbanan pihak sekolah siapalah kita. 

No comments:

Post a Comment

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK