click to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own text

Wednesday, December 23, 2020

Pantai Cahaya Bulan Kota Bharu Kelantan...

Ketika meninggalkan Dabong hujan masih turun dengan lebat. Destinasi pertama sebelum ke Kota Bharu  adalah Tok Uban, Rantau Panjang.. 

Disitu mengambil kesempatan menyantuni sahabat bekas tentera yang lama terpisah. Dulunya beliau tinggal setaman sebelum berpindah ke Sarawak. Pernah bertandang ke rumahnya di sana 10 tahun dulu..Kini sekeluarga telah kembali ke semenanjung dan menetap di Tok Uban...Tak sangka pertemuan kaliini begitu singkat kerana beliau bergegas ke airport untuk ke Kuala Lumpur kerana temujanji dengan doktor di IJN. Umurnya masih panjang, pernah koma selama 40 hari beberapa bulan yang lalu.

Di Kota Bharu juga menyantuni teman sekolah sekampung yang terpisah 40 tahun dulu...Sekarang mudah mencari sahabat yang lama terpisah melalui media sosial.



Sementara menunggu jam 9 mlm pertemuan itu, kami meronda Pantai Cahaya Bulan. Musim tengkujuh ini air laut berwarna kelabu. PCB bukan lagi pantai berpasir tapi pantai berbatu, sepanjang pantai dikukuhkan dengan benteng bongkah batu granit untuk mengelakkan hakisan..Pantai sekadar menyaksikan panorama dan tidak sesuai untuk mandi manda kerana ombak yang kuat disepanjang musim.



Meronda  dan makan- makan memang tidak dapat dipisahkan. Diperhatikan kini tempat makan-makan tumpuan tidak semestinya   dikawasan tumpuan. Dizaman media sosial ini buatlah kedai diceruk mana...sekiranya makanan enak  mudah saja  viral, dicelah mana pun pengunjung tetap berkunjung.

Tempat makan yang kami kunjungi ini dibahagian hadapan hanyalah sebuah gerai kecil  dan tersorok dicelah-celah rumah tapi pengunjung sentiasa padat sehingga gelangang futsal dan bangsal lama dibelakang gerai dijadikan tempat bersantap...

Menu adalah masakan ala Thai. Menu viral adalah set daging rimau menangis...nak kata murah tak juga, satu set  daging lembu dan ayam pangang beserta sayur sayuran berkuantiti sederhana berharga rm25. Gerai yang dibuka bermula jam 3 ptg ini tidak putus dikunjungi  pelanggan.

Esok kami bertolak ke Kuala Trengganu...

1 comment:

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK