click to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own text

Saturday, January 27, 2024

Galeri Kiah Pekasam, Lenggong..

Pada ketika usia pencen, kita mengambil peluang melawat anak cucu. Mereka sibuk berkerjaya tidak mempunyai banyak masa terluang.




Rancangan asal sesudah Bagan Serai, melawat cucu yang menjalani pembedahan kecil, kami akan terus   ke P.Pangkor, sudah terlalu lama tidak ke sana. Mendapat tau cucu ke 3 dan 4  ada di Trengganu. Anak cucu akan menghadiri kenduri rakan yang bernikah di Tok Bali, Bachok Kelantan pada hari Sabtu.

Kensel Pulau Pangkor terus ke Pantai Timur..

Dalam perjalanan singgah sana sini, antaranya Tasik Raban, Taman Geopark Lenggong dan  tarikan terkini Galeri Kiah Pekasam, Lenggong.



Usaha berani membawa  makanan tradisi ke paras lebih tinggi. Berkesempatan bertemu  pengusaha dan mencadangkan supaya menambah baik packaging untuk lebih internasional. Jika produk  dibungkus didalam kotak comel rasanya ramai tertarik untuk menjadikannya cenderahati kepada rakan taulan, jiran tetangga dll. 



Premis masih biasa- biasa, selalunya akan berevolusi seiring dengan masa dan akan bertambah cantik dimasa akan datang. 




Pemanduan adalah santai..Singgah di R & R  Banjaran Titiwangsa Leburaya Timur Barat Grik-Jeli. 

Perhentian milik persendirian perlu mendapat sokongan kerajaan negeri supaya penampilan hentian lebih nasional. Premis janji pacak sudah sangat ketinggalan zaman. Lokasi strategik dan cuaca sangat nyaman adalah nilai tambah untuk menarik lebih ramai pengunjung datang . Leburaya juga sudah sampai masa dinaik taraf kepada empat lorong.

Akan berada di Pantai Timur 2 malam. 

Malam pertama menginap di Aman Tok Bali Resort, Bachok Kelantan. Kali terakhir menginap di resort ini 5 tahun dahulu, mujur sebahagian besar gambar disimpan dalam diari  YR ini, boleh dilihat semula untuk mengimbau kenangan.


Cucu sulong ketika ini berusia 2 thn

Malam berikutnya akan bermalam di  Rumah Pusaka Chendering K.Trg.



Dua orang budak bogel...



No comments:

Post a Comment

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK