click to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own text

Tuesday, February 6, 2024

Sungai Pertak KKB...

Kuala Kubu Bharu terdapat banyak Lata sesuai dengan kedudukannya bertanah tinggi selain kawasan tadahan air Empangan Sungai Selangor.

Di lata- lata ini terdapat banyak kawasan perkelahan dan campsite. Ahad kami meninjau kawasan campsite Cherandong dan Sg Pertak KKB. Tau lokasi ini melalui perkongsian pengunjung di media sosial. Dikhabarkan terdapat lebih 200 campsite di Kuala Kubu Bharu saja..




 









Bersembang dengan 2 anak muda perempuan yang bermalam di tepi Sg Pertak..di campsite mungkin ramai teman campers lain, lokasi ini terpencil dari campsite.. Fuh dahsyat...Namun menurutnya lata tidak sunyi dari pengunjung sehingga dinihari, seawal 12 malam sudah ramai hikers memulakan pendakian ke puncak Gunung Rajah.








Sungai Pertak...

Yang bawah ini campsite Cherandong.
Keperluan asas tandas disediakan.

 
Untuk hiking caj masuk RM3



Tapak berpangkin Rm80 untuk 2H1M


Tapak khemah saja Rm40 ..


Kembara tiada Kancil tetap lincah melalui laluan offroad sejauh lebih 3km ke campsite.

Menunggu camperKembara siap dibaikpulih untuk bercamping di campsite terpilih.

Fuh semangat...semangat

No comments:

Post a Comment

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK