click to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own text

Monday, January 9, 2023

Stadium JDT...


Bercamping diteruskan lagi, jika minggu lepas di utara, Gopeng Perak, minggu ini di selatan, Parit Raja, Johor. Dah lama bertangguh bertemu dengan anak buah. Anak buah tidak boleh   dibiarkan terlalu berdikari, jika demikian mereka akan sedikit demi sedikit  mulai berenggang dan akhirnya akan meninggalkan kita, sedangkan kita sangat memerlukan khidmat mereka.


Berkhemah diruangan kedai gunting, bila tidur di khemah tidaklah tersedut habuk maupun rambut halus. Bilik sediada sekadar selesa untuk anak buah tidur berdua. Menggigil bila aircond ON sepanjang malam.

Pakar gunting  yang diharap mengembalikan kegemilangan kedai setelah hampir 3 tahun ditutup akibat PKP covid19. 


Setiap kali melawat anak buah akan membawa mereka berjalan-jalan. Sebulan dulu melawat Desaru, kaliini ke Johor Bahru..Akan datang tak tau lagi  nak bawa ke destinasi mana. Sukar memenuhi citarasa budak- budak muda..,pastinya keinginan mereka tak sama dengan orang berusia.




 

Bukan saja anak buah teruja, kita yang berusia ni pun sangat gembira dapat menjejakkan kaki buat pertama kali ke Stadium JDT. Hebat stadium ini. Banyak stadium ternama dunia dilawati, penulis berani katakan stadium ini jauh lebih canggih dan cantik. Stadium kelab-kelab ternama dunia di Eropah seperti Manchester City, Manchester United, Liverpool, Barcelona , Napoli, Totenham  sekadar gah di tv, yang sebenar sangat biasa-biasa. 




Harapnya pihak pengurusan berterusan menjaga kualiti stadium bertaraf dunia ini.


Sehabis melawat stadium JDT, terus bergerak ke Hutan Bandar, Johor Bahru, kalau datang awal pagi boleh beriadah disitu, setibanya matahari telah menegak jadi singgah sekadar untuk makan makan di medan selera. Suasana sebenar hutan bandar masih menjadi persoalan kerana tidak sempat untuk meninjau kawasan keseluruhan. Akan mencari waktu yang sesuai untuk berkunjung ke situ lagi akan datang.






Singgahan berikutnya adalah Masjid Sultan Abu Bakar, Johor Bahru. Pertama kali singgah disitu.
Masjid bersejarah tersergam  dari kejauhan, rupanya bersaiz sederhana ruangan solat utama. . Terdapat ruangan terbuka disebelah luar untuk para musafir berehat.


Bersolat dan melelapkan mata sebentar sebelum meronda di tempat lain. Destinasi berikutnya adalah Legoland Malaysia, Bandar Madini, disana hanya melihat dari luar. Dari luaran persekitaran agak kurang ceria. Landskap tidak begitu kemas. Jauh berbeza dengan landskap di stadium JDT tadi.


 Mengakhiri ronda-ronda, memenuhi permintaan anak buah menikmat durian, di exit Ayer Hitam,  katanya  dah lama tak rasa durian. Menurut penjual ini buah Segamat hujung musim. D24 Rm20 sekilo, IOI Rm30...Makan sebiji D24 dan 2biji IOI, Rm130. Hah dah pesan awal- awal dengan anak buah, takkan cuma bawak perut saja, sesekali kena belanja, dahlah kita jadi supir sepanjang masa, mana aci camtu. Tapi tulah masa nak balik ke KL tak sampai hati mengetuk anak buah, terpaksa hulur semula apa yang dah dibelanja..Tak mengapa, bila dapat membeli jiwa, anak buah akan ingat dan berkerja dengan jujur walaupun dibiarkan berkerja beratus km  tanpa pantauan. 

Win, win...




No comments:

Post a Comment

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK