click to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own text

Thursday, January 5, 2023

Gopeng Glamping Park, Perak..

Berkhemah sudah menjadi pilihan masyarakat yang inginkan kelainan. 


Camp site kita  sudah semakin ke hadapan, kemudahan di sesetengah campsite sudah tidak jauh berbeza dengan apa yang ditawarkan di negara-negara sebelah barat. Cuma aspek kebersihan persekitaran perlu dititikberatkan. Di negara Mat Salleh kehidupan bercamping adalah sebahagian gaya hidup. Bila musim panas, berduyun duyun kenderaan caravan memenuhi camping site. 


Jika sebelum ini penulis menyinggah di Rumah Dusun KKBharu Selangor, kali ini berkunjung dan bermalam di Gopeng Glamping Park, Perak. Menempah ketika promosi Rm150 /khemah. Kadar biasa rm250. 


Kemudahan disini semua lengkap..tandas, surau mini, dobi, cafe ..Tandas pun bersih. Bila berkongsi tandas mengembalikan nostalgia tinggal di asrama beratur menunggu giliran setiap pagi. 



Tempat bersantai turut disediakan. Jika tiba awal boleh melepak disini sementara check in khemah pukul 3pm.




Kelengkapan khemah tidak kurang hebat, tiada jauh beza dengan tinggal dipenginapan dalam bangunan. Khemah dilengkapi dengan kipas, untuk lebih selesa boleh menggunakan aircond dengan caj tambahan RM30.


Kelebihan kawasan perkhemahan sini terdapat sungai jernih berpunca tidak jauh dari hulu tanah tinggi. Jika ingin beraktiviti mencabar boleh berakit di jeram atau sekadar bermandi manda disungai cetek bersebelahan tapak perkhemahan.







Cafe ala-ala resort dengan live band turut disediakan. Harga penginapan  tidak termasuk caj makan ataupun sarapan. 


Mengisi waktu terluang sepanjang penginapan boleh  menyewa atv dengan kadar Rm100 sejam sambil melayan  trek offroad diiringi jurupandu. Atau menyaksikan pemandangan matahari terbenam dipuncak bukit.



Jika malas beraktiviti bergolek saja didalam khemah atau menemankan anak-anak di tapak permainan yang disediakan. 











Kebetulan buah durian sedang gugur di kampung ini. Sambil berkhemah kita menikmati durian yang baru gugur..Sekilo Rm8...Ok sangatlah tu.

Apalagi berkunjunglah ke sana...
 





No comments:

Post a Comment

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK