click to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own text

Friday, December 1, 2023

Kembara- Solekan Dalam.

Ketika dibeli dulu  fizikal dalaman Kembara memang sangat teruk, yang agak ok hanya dashboard, stereng dan lelangit, yang lain tersangat uzur dan rapuh...untuk harga belian 6 ribu apalah sangat yang diharap. 

Setelah dibelai dan dijaga, keadaan kini mulai pulih. Setiap kali dicuci bahagian yang rapuh disapu pelembab., kerapuhan mulai kurang, cuma warna yang tidak sekata.


 
Beginilah keadaan dinding sisi yang rapuh dengan warna berbelak- belak.



Bahagian luar dah hensem, kini tumpuan terarah ke bahagian dalam terutamanya di bahagian hadapan...Bahagian penumpang belakang dan  kargo tidak begitu kritikal, kerana Kembara lebih digunakan untuk ke kebun dan berjoging berdua. Bahagian ini hanya perlu dibersihkan tanpa make up.


Jika tidak gigih memang tak akan jadi..sebelum ini cuba menggunakan pembalut sticker..ermm tak cukup kesabaran untuk menampal terutamanya di bahagian berlekuk...Menggunakan cat sembur lebih mudah cuma membalut sekeliling tu yang leceh..
 

 



Bila dah siap, walaupun tak seindah dihantar bengkel, kira bolehlah kelihatan lebih kemas dan bersih..

Modal beli cat  pun tak sampai Rm50...

No comments:

Post a Comment

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK