click to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own text

Friday, December 27, 2019

Nasi Bamboo Sungkai dan Mee Udang Bt 30, Kuala Kurau Perak..

Malaysia memang syurga makanan, dengan menu yang pelbagai. Makanan Melayu, Cina, India, Arab,  Korea Jepun, Eropah.., sebut saja nak makan apa,  semuanya mudah diperolehi untuk memenuhi citarasa masing masing.

Untuk pengunjung ke utara, Restoran Nasi Bamboo, Sg Klah, Sungkai Perak tak perlu dikenalkan lagi...Menu citarasa tempatan yang akan membuka selera anda dengan harga berpatutan.

Dalam perjalanan ke utara 26 Disember , kami singgah disini. Setiap kali JJCM ke sini, restoran ini sentiasa padat dengan pengunjung., tapi servis sangat cekap.



JJCM Jumaat 27hb Disember 2019 pula kami ke warong makan mee udang Batu 30 Kuala Kurau, Perak lagi. Kalau mee  udang Kuala Sepetang ramai yang tahu, yang ini tak pasti.

Yang pasti mee udang disini lebih memenuhi citarasa kami. Harga mee udang biasa Rm5 manakala yang special Rm15 semangkok. Mee udang special dihidang dengan paling kurang 10 ekor udang., hampir menutupi keseluruhan mangkok. Sangat berbaloi.



Apa yang menarik perhatian kunjungan kali ini adalah terdapat khidmat meronda menaiki bot ke tempat menarik di  sepanjang Sg Kurau dari jeti Bt 30 sehingga ke Kuala Gula. Caj Dewasa hanya Rm10, sangat menarik dan teringin  untuk mencuba.

Kepada yang belum ke tempat disebutkan, apalagi jom jom meriahkan JJCM Malaysia.

2 comments:

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK