click to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own text

Sunday, November 7, 2010

AWAS..! TEMBOK BERGERAK




Kedua-dua foto ini aku rakamkan sewaktu aku balik dari menghadiri graduasi anak aku di MRSM Pasir Salak. Aku yakin korang biasa dengan pemandangan ini..Korang nampak tak apa yang aku nampak..? Foto bawah adalah pemandangan belakang sebuah lori kargo yang menggunakan kanvas kelabu.,tanpa lampu penjuru.., manakala foto atas, pemandangan belakang lori kargo yang mempunyai lampu di penjuru kargo..walaupun hanya satu penjuru atas dilengkapi lampu, paling tidak pengguna belakang tahu bahwa dihadapan mereka adalah lori ..!

Berapa banyak kes kenderaan merempoh belakang lori dilaporkan didada akhbar..tetapi kita tidak pernah serik dan belajar.. Sepatutnya sudah lama diwajibkan pemakaian kanvas pantul cahaya atau lebih baik lori dilengkapi dengan lampu disegenap penjuru kargo.

Bayangkan anda menaiki kenderaan diwaktu hujan, dahlah gelap..setelah dekat, baru menyedari lori yang dipandu perlahan kerana muatan yang dibawa atau semasa mendaki bukit..Masa tu membrek pun takda guna...

No comments:

Post a Comment

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK