click to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own text

Thursday, November 18, 2010

PERLUKAH BERKONFRONTASI...?


Pastinya anda pernah menghadapi situasi ini..Anda sedang menunggang motorsikal pada kelajuan melebihi 140km/jam..Di hadapan anda terdapat kenderaan berada di lorong paling kanan, pemandu menyedari tetapi tidak mengendahkan anda, sedangkan lorong disebelah kiri kosong..Perlukah penunggang motorsikal berkonfrontasi dengan pemandu ini..? Aku berpendapat TAK USAHLAH..Sebagaimana kita akan marah jika kenderaan di belakang mencucuh kita begitulah juga sebaliknya...Walaupun memintas sebelah kiri itu menyalahi undang-undang, tetapi didalam situasi sebegini tindakan ini adalah lebih wajar..Apa salahnya kita yang bermotorsikal ini menghormati pengguna jalanraya lain.. Mereka memandu mematuhi hadlaju dibenarkan..

Seringkali aku perhatikan penunggang motorsikal berlagak samseng dengan memintas dan memperlahankan motorsikal betul-betul di hadapan kenderaan tersebut..Sesetengah tu ada yang memberi isyarat lucah..Ketahuilah sekiranya pemandu kenderaan ini bertindak balas dengan menghimpit anda.., pastinya anda yang akan tergolek.. Tindakan segelintir penunggang motorsikal ini hanya akan mengundang kebencian kepada penunggang motorsikal lain secara amnya. Ketahuilah ramai diantara kita juga pemandu seperti mereka.. Fikir-fikirkanlah..

No comments:

Post a Comment

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK