click to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own text

Tuesday, November 30, 2010

BERIKAN NILAI TAMBAH MINAT KITA...



Aku perhati setiap kali perjumpaan aktiviti hobi seperti jambori basikal, konvoi motor dll mesti mendapat sambutan hangat peserta. Ada baiknya perjumpaan yang ramai dimanfaatkan dengan menyediakan tabung membuat kutipan amal untuk dihulurkan kepada insan yang memerlukan.

Bayangkan kalau ada 30 peserta, sorang sumbang rm10 ,sudah dapat Rm300. Kalau 300 peserta sorang rm10 sudah rm3000!..kalu seribu orang..! Yang terbaik masukkan je sumbangan tu dalam yuran penyertaan..settel..

Sumbangan amal ini dapat memberi saham akhirat terhadap aktiviti hobi yang diceburi. Geng skuter x9 baru-baru ini membuat kutipan kilat semasa lawatan ke rumah anak yatim Rembau. Sumbangan digunakan untuk membeli kompang kelab anak yatim kampong tersebut. Setiap sen dan manfaat aktiviti kompang ini insyallah penderma akan mendapat pahala..lagi dan lagi. Ini yang dikatakan amal jariah...

Alah motor dan basikal harga ribu riban boleh beli, sorang sumbang sikit tentulah lagi boleh...!

No comments:

Post a Comment

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK