click to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own text

Monday, October 25, 2010

KEMBARA SEGITIGAEMAS DAY3- 15HB 0KT 2010

Semasa makan malam di Chaam kami berbincang tentang perjalanan hari ke 3. Kami mendapat maklumat bahwa ofis yang bertanggungjawab mengeluarkan sijil perjalanan Thousand Corner adalah ditutup pada hari Sabtu dan Ahad., jadi kami membuat keputusan bermalam di Kechanapuri walaupun jarak perjalan hanya 100km lebih sahaja dan merupakan sektor paling singkat pernah kami lalui. Di Kenchanapuri ini kami berpeluang melawat landasan dan jambatan keretapi maut sewaktu penjajahan Jepun ke atas Burma. Landasan dibina menghubungkan Thailand menyeberangi sungai sebelum ke Burma untuk membawa hasil bumi Burma untuk di bawa ke Jepun. Dasar penjajah.. Ciss berdebah kau...Kebanyakan mangsa adalah terdiri dari rakyat Malaysia. Landasan masih berfungsi sehingga kini dan kawasan ini merupakan kawasan tarikan pelancong..



Kami menginap di River Kwai Resort. Setiba di resort kami tidak melepaskan peluang berkubang di kolam renang , memulihkan sengal-sengal badan setelah 3 hari menunggang motor..Oleh kerana hari itu hari Jumaat restoran muslim yang dikenalpasti tidak beroperasi, mujur terdapat pasar malam dan gerai muslim yang menjual roti canai dan ayam goreng. InsyaAllah halal kerana terdapat tilisan khat ayat quraan dan wanita yang menjual pula bertudung..kami membunkus sahaja makanan dan makan di resort.

jARAK PERJALANAN HARI KE 3 : 95KM
Jumlah jarak perjalanan sehingga hari ke 3: 1501km

2 comments:

  1. kang latep,
    nape tak begambor kat post pengawal di hujung bridge yg siap ada bendera rising sun dan dijaga pengawal beruniform nippon?
    amat sedih bila smua POWs terlewat sedar yg perang sudah 3 hari tamat bila mereka dapati tiada sorang pun tentera jepun yg ada di kem ketika POWs bangun tido dan bergegas bersiap utk bekerja spt biasa... kalo tak mesti kena siat2 kulit tentera jepun tuh
    masa saya di sana, pelawat dr negara jepun mmg tak berani cakap byk bila diorang melawat kanchanaburi

    ReplyDelete
  2. alamak x perasan pulak post pengawal tu..

    ReplyDelete

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK