click to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own text

Sunday, October 10, 2010

PERINGATAN UNTUK IBUBAPA-KATAMU ADALAH DOA

 
Posted by Picasa
FUYOO.,MAT REMPIT..?


Mungkin anak kita nakal..Awas..! jaga tuturkata anda,kerana tuturkata anda terhadap anak-anak adalah DOA.

Anak jiran di kampong aku yang agak nakal serta malas ke sekolah sering dimaki oleh ibu beliau dengan kata-kata negatif. Benar..! anak beliau kini adalah penagih dadah tegar..sering mencuri hartabenda orang kampong..

Semasa kecil adik aku sering ditimang oleh ibuku bahawa beliau akan melanjutkan pelajaran ke Australia. Benar..! memang adikku melanjutkan pelajaran ke sana..

Banyak lagi kesah anak -anak tersasar dari landasan agama disebabkan perkataan yang keluar dari mulut dan detikan hati ibubapa itu sendiri..tanpa sedari..

Dalam menghadapi sausana persekitaran yang semakin mencabar, kita berdoa semoga kita tergolong dalam orang yang sabar..

Oleh itu jalan terbaik marilah kita sering memanjatkan doa kehadrat Illahi semoga zuriat kita tergolong anak-anak yang taat ibubapa dan taat perintah Allah..Aminn

No comments:

Post a Comment

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK