click to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own text

Friday, January 2, 2015

Sumbangan Mangsa Banjir ...


30 Dec 2014



Sekarang banyak pusat pengumpulan sumbangan mangsa banjir disediakan. Peluang terbaik untuk kita menyumbang. baik dalam bentuk wang ringgit, makanan, pakaian dll. . Ambil kesempatan ini untuk mengemas dan mengosongkan almari maupun stor. Pasti banyak pakaian yang masih elok tersimpan disana., yang kekadang kita tak ingat pun pernah membeli pakaian itu.

Untiuk memuydahkan pengagihan, asingkan pakaian menurut jantina dan kategori..Dewasa, remaja ataupun kanak-kanak..


Sebagaimana mengemas stor, jika diikutkan kurang dari 30 peratus barangan akan dimanfaatkan..Selebihnya hanya terbiar begitu saja. Kebanyakan yang masih baik lagi baru, elok diberikan saja kepada yang memerlukan lebih lebih lagi dalam keadaan sekarang. Rasanya pakaian lusuh  apatah lagi yang baru sangat didambakan oleh mangsa banjir… Yang lusuh boleh dijadikan pakaian basahan untuk membersih rumah sesudah banjir. Melihat keadaan sesudah banjir rasanya berbulan pembersihan perlu dilakukan untuk  keadaan kembali normal..Jadi pakaian lusuh ini boleh dimanfaatkan untuk kerja kerja pembersihan … Jom Jom bersama mengurangkan beban…Harap-harap mangsa banjir sudi menerima..


2 comments:

  1. Moto yang tak dipakai sumbang kat kami ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh boleh...kita tukar dengan keter tauke yang dah tak muat laman tu...hehe

      Delete

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK