click to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own text

Tuesday, September 11, 2018

Jom jogging-Tasik Shah Alam



Misi pencarian tempat berjogging diteruskan... Untuk menghindari kejemuan beriadah ditempat yang sama, beberapa lokasi pilihan telah sebahagiannya dikenalpasti. 

Ahad 9 Sept 2018 kami berada di Taman Tasik Shah Alam.. Tasik terbahagi tiga bahagian Tengah, Barat dan Timur.. Jarak jogging trek  keseluruhan dalam 3.9km . 

Walaupun penulis pernah tinggal di Shah Alam di awal 90an dulu, sejak berpindah ke Rawang kami amat jarang beriadah di tasik ini.. Namun sesudah ini tasik ini bakal menjadi salah satu lokasi pilihan kami untuk berjogging di waktu pagi. 

Secara peribadi Taman Tasik Shah Alam lebih memberi kepuasan untuk berjogging disebabkan jarak trek yang panjang. Namun berbanding Taman Tasik Perdana Kuala Lumpur, Taman  Tasik Perdana lebih memberi kepuasan halwa mata dengan landskapnya yang lebih menarik. 






Pokok pokok yang mulai matang menjadikan tasik ini sesuai untuk beriadah walaupun agak lewat pagi.. Sausana tasik begitu nyaman sekali. Pemandangan dan kicauan unggas unggas menambahkan keceriaan taman. 





Banyak kemudahan rekreasi selain berjogging disediakan di sini. Pengunjung boleh bersantai bersama keluarga ditempat tempat seperti ini... 







Beriadah boleh dijalankan secara bersendirian atau berkumpulan... Pengunjung boleh saja memilih lokasi lapang yang banyak terdapat di tasik ini.. 


Masjid biru Shah Alam.. 


Sebahagian bangunan pencakar langit  melatari tasik... Penat berjogging boleh melepaskan lelah sambil menikmati pemandangan indah


Kawasan tasik sesuai untuk segenap lapisan umur.. Taman permainan kanak- kanak untuk anak-anak..


Tandas tandas awam disediakan.. Tahap kebersihan C. 




Kerja kerja menaik taraf sedang dijalankan untuk mengindahkan lagi kawasan tasik. 

Pihak PBT dicadangkan menyediakan pancuran air minuman percuma dilokasi lokasi terpilih.. Dengan kemudahan ini diharap kuranglah pembawaan botol botol air plastik ke kawasan rekreasi seterusnya mengurangkan pencemaran  sampah. 

Sesudah beriadah kita boleh  bersarapan direstoran- restoran pilihan yang banyak terdapat si Shah Alam... Pagi Isnin itu kami menjamu selera lontong di restoran  Seksyen 7..

Sambil menjamu selera, mendengar nyanyian artis jalanan.. 


Misi mencari kawasan rekreasi akan diteruskan sesudah ini... Jom jom jom






No comments:

Post a Comment

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK