Sunday, August 26, 2012

Remaja dan Motor...

Sekarang aku dah tahu bagaimana untuk menolak minat remaja mendekati motor anda.  he he bukan menarik minat yea, kalau ramai yang terpikat  susah juga mau melayannya nanti. Kalau remaja atau orangramai dah tak berapa minat maka kuranglah perhatian dan kuranglah calar balar motor anda. Tetapi bagi mereka yang ingin menjadi glamer semasa bermotor silalah pilih kriteria dibawah semasa membeli atau menaiktaraf motor anda nanti.. ..Program Mat-mat motor bersama remaja pada 12hb Ogos 2012 di Masjid Cahaya Iman Bandar Country Homes Rawang, Selangor baru-baru ini berjaya membuktikannya...berdasarkan sambutan yang diterima kebanyakan remaja memilih kriteria berikut untuk berebut menonggang motor yang dipamerkan...hangat tak hangat sambutan adik-adik tahfiz yang berserban pun teruja menonggang motor-motor  jenis ini...


1. Berita bagus untuk mat-mat motor yang memiliki motor jenis sport atau teringin menaiktaraf ke motor jenis ini. Motor jenis sport atau naked menduduki ranking teratas. Z750, er6f mendapat perhatian hebat..Dek kerana terlebih sambutan, pemilik terpaksa melayan permintaan adik-adik sehingga berlaku kemalangan terhadap er6f kerana terempuh kereta tok imam yang kebetulan memasuki petak kereta..  Tok Imam muda ni sepatutnya meletakkan kereta jauh dari venue yang dikhaskan kepada mat-mat motor petang tu...bagi peluanglah kepada Mat-mat motor melayan adik-adik, tok imam.....Mujur tiada kecederaan, hanya pintu kereta Nissan Selphy  Tok Imam terkemek saja...
 Timbalan Nazir Masjid selaku penganjur dan pengelola majlis..Tn Dr Rahman pun berminat dengan motor ini...

2. Untuk menarik perhatian lagi sila pasang ekzos yang kuat..lagi bingit lagi remaja suka...he he...

3. Motor-motor berikut tersangat kurang sambutan ..

Kesian kepada pemilik  motor yang bertong...hu hu..Kebetulan motor-motor aku termasuk dalam kategori ini...Dahla rupa buruk... bunyi pulak seloww ...mana ada ummp pakcik..ha ha...

Terimakasih kepada geng motor yang memberi sambutan terhadap pogram diaturkan.. Walaupun puasa, sokongan kalian sangat dihargai. Sebanyak 16 biji motor pelbagai jenis turut serta dalam pogram ini ...Target asal adalah 20-30 bikers. Bulan puasa nih memang selalunya motor turut letih, seletih tuan punya...kebanyakan bikers merehatkan motor masing-masing sehinggalah selepas bulan puasa.., lagipun ramai bikers membuat persiapan raya untuk anak-anak dan isteri  dan memohon keuzuran pada tarikh tersebut........Peserta terjauh adalah Pok Li BMW RT1200 dari Salak Tinggi . Terimakasih tak terhingga kepada Abg Mat GTR1400 Tasik Puteri   kerana membawa ramai bikers..


Tak lupa kepada Brader Khir FJR1300 dari Shah Alam...Walaupun motor anda jenis bertong tapi tetap hot dikalangan remaja kerana bunyi ekzos anda POWERRR...!

 Bikers diraikan  dengan majlis berbuka puasa dan menerima cenderahati dari Timbalan Nazir Masjid..

Kepada Razali BMW GS1200 berkopiah dan berbaju putih, terimakasih kerana meluangkan waktu walaupun bapa anda baru saja keluar dari IJN...Jangan bersedih kerana motor anda kurang hot dikalangan remaja...ha ha..



Kepada bikers  lain walaupun nama tak tersebut tapi nama anda tersemat dihati...

Terimakasih sekali lagi...

2 comments:

  1. Hahaha...seperti di nukilan saya Kang latep. Remaja sudah sinonim dengan superbike, pastinya jenis motor tonggek dan sedia pergi berperang! Lagi kuat bunyi, lagi best.
    Diaorang tak minat dengan motor tong, sebab susah nak naik. Agaknya laa kot!

    ReplyDelete
  2. betul2..betul abn...lagi menonggeng lagi diorang suka...

    ReplyDelete

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK