Friday, August 3, 2012

Remaja dan Motor...

"Pihak masjid mintak tolong aku kumpulkan rakan yang memiliki motor besor...12hb Ogos 2012 Ahad depan mohon rakan-rakan free kan diri bersama motor masing-masing..ada sedikit pogram bermotor bersama remaja di Masjid Country Homes Rawang bermula 4ptg sehingga iftar...Antara aturacara , Taklimat keselamatan semasa bermotor dikalangan remaja dan orang ramai dan kemuncak membawa pembonceng yang berminat merasai pengalaman menonggang motor besar berserta sedikit fees. Semua kutipan akan disalurkan ke tabung masjid untuk pogram remaja seterusnya. Pusing-pusing tempat parking jer.. Juadah berbuka disediakan..Kalau dapat 20 biji motor pelbagai jenis sudah cukup bagus..motor tong, superbike, DP, kangkang..retro/klasik supaya dapat memenuhi citarasa penonggang yang berbeza...mohon hadir yea.."


Mesej yang aku postkan di FB aku...moga mendapat respond baik dari rakan-rakan motor lain...


Motor kangkang menjadi pilihan adik ini...

He he..teringin jugak aku tengok motor mana yang akan mendapat pilihan pengunjung. Aku nak mintak pihak masjid menyediakan resit bayaran supaya senang  mengenal pasti motor jenis mana yang menjadi pilihan popular pengunjung. Jadi kepada sesiapa yang baru berjinak-jinak dengan alam permotoran bolehlah menggunapakai trend ini  semasa ingin menyambar motor baru nanti. Kekadang pilihan mat-mat motor  ni kan pelik, ramai yang membeli terarah kepada trend semasa...bukannya kepada keperluan/citarasa individu itu sendiri. Ada ketika motor sport jadi pilihan...sekarang ni aku nampak motor retro pulak mendapat tempat .. begitu juga dengan jenama motor... MotoGP turut mencorakkan trend pembeli... dulu semasa Rossi sedang top dengan motor Yamaha, berduyun-duyun orang cari Yamaha...Tahun berikutnya Honda pulak mengambil tempat.. sekarang ni Lorenzo sedang mendahulu carta perlumbaan , mencanak semula jenama Yamaha dipasaran...sikit hari lagi kalau Zulfahmi naik podium, aku percaya KTM pulak mendapat tempat dihati pengguna...

Jom-jom meriahkan sausana Remaja dan Motor  di taman aku...

2 comments:

  1. Uih....kalau diberikan peluang, saya pun nak merasa membonceng belakang RT laa kang!! Rugi woo tak rasa naik BM seumur hidup!..

    ReplyDelete
  2. ha ha..ABN dtglah ke rawang ahad ni..bawak geng motor lain gak ok. dpt 2-3 orang sudah cukup cantik..leh meriahkan lagi majlis...

    ReplyDelete

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK