click to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own text

Tuesday, February 3, 2015

Bukit Frazer 2015


2 Feb 2015
Sempena cuti Thaipusam kami ke Bukit Frazer lagi. Saja jalan jalan sementara menunggu pasport anak siap. Memperbaharui pasport di imegresen Kuala Kubu Bahru  ternyata lebih cepat berbanding di bandar besar lain. Jika memperbaharui di pejabat imegresen tumpuan, rasanya untuk megambil nombor saja memakan masa..Silap haribulan giliran pun tak dapat dek ramainya orang yang ingin berurusan.


Kesempatan itu kami terus menujuk ke puncak. Tak jauh.. dalam 38km saja dari KKB. Sausana di sini kami suka..Masih lagi dikelilingi dengan kehijauan.

Walaupun suhu tidaklah begitu dingin tapi dapat merasai kenyamanan udara. Dari segi kekemasan dan kebersihan kawasan aku beri 6 bintang. Namun masih banyak ruang penambahbaikan boleh dilakukan oleh PBT disini.   Antaranya meningkatkan keindahan landskap.. Keseragaman gerai dsb..

Walaupun hari kelepasan am pengunjung masih kurang .,. Diperhatikan ada  resort resor-resort yang ditutup. Barangkali tidak dapat menampung kos operasi disebabkan pengunjung yang kurang memberangsangkan. PBT kena pertingkatkan promosi. Kena wujudkan keunikan yang akan jadi kenangan pengunjung..Apakata dibina binaan replika ikon ikon terkenal dunia di beberapa tempat dipuncak. Dengan kawasan yang tidak begitu luas rasanya  tidak sukar untuk diuruskan.

Untuk menjana pendapatan kena berani melabor...Hanya  duit dapat memancing duit..


No comments:

Post a Comment

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK