click to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own text

Wednesday, February 11, 2015

Kelle's Castle Perak...

8 Feb 2015

Menyelam sambil minum air.  Kebetulan melalui kawasan ini untuk ke Sri Iskandar Perak, tidak melepaskan peluang, terus singgah ke Kelle's Castle. Walaupun dulu seringkali saja melalui jalan ini, tapi tidak terdetik pun untuk singgah.. Kali ini dengan penambahbaikan persekitaran serta promosi di akhbar sempena Tahun Melawat Perak 2014 membuatkan teruja untuk melawat. 



Dulu seingat aku melawat adalah percuma.. Kini berbayar. . Rasanya pengunjung tidak kesah membuat bayaran asalkan lawatan adalah berbaloi.. Kos untuk mengindahkan persekitaran dan menyelenggara pun bukannya murah. Lagipun tiket berpatutan RM 5 untuk dewasa dan rm3 untuk kanak kanak. Untuk pengunjung asing harga dewasa dalam 12 ringgit. 





Tulisan besar Kelle's Castle berlatarbelakangkan bangunan ikonik antara penambahbaikan yang rasanya semua orang suka.. Aku tengok ramai orang temasuk kami tidak melepaskan peluang bergambar disini..hehe

Gerai makanan, minuman  juga gerai gerai menjual cenderahati juga tandas awam turut disediakan.



Dekorasi gerai dengan kerusi-kerusi standard aku sangat suka. Walaupun bangunan baru tapi penampilan cuba disepadankan dengan bangunan sediada. Diharap tidak akan ada pencemaran dengan meletakkan payung payung pasar malam maupun kerusi meja plastik yang akan mencacatkan pemandangan dan keindahan yang cuba diterapkan.  

                          

Namun secara peribadi penampilan kaunter tiket ni sedikit lari dari konsep keseluruhan..




Persekitaran nampaknya dijaga rapi..


Pemandangan dari atas menyaksikan pemandangan yang indah walaupun subjek yang ditonjolkan hanyalah binaan lama yang tak siap..







 Terdapat nota nota disetiap sudut untuk memberi info kepada pengunjung.
 Walaupun kekadang info yang ditonjolkan barangkali hanya gimik..pengunjung teruja...


He he hantu yang dimaksudkan dalam tulisan di atas..Seorang lelaki sedang merenung keluar tingkap..

                             

Akan tetapi bila memandang ke sini nampak banyak kekurangan... Beserabut gitu.. Pengindahan tebing sungai perlu dibuat. Landskap persekitaran perlu ditingkatkan. Aku pun heran kenapa pokok pokok maupun bunga bungaan  tersangat kurang ditanam...

Secara keseluruhannya berbaloikah lawatan ini.. Yea sangat berbaloi.. Walaupun ada ruang penambahbaikan.. Secara peribadi aku memberi markah 7 bintang. hehe.. Persekitaran kemas dan bersih.. 


Cuma yang ini...sangat mencacatkan dan mendukacitakan. Taik taik lembu juga dilihat bersepah di kawasan letak kereta.

Jomlah kawan kawan sama sama jaga keindahan dan kebersihan.. Negara kita tersangat indah jika tahu menghargai dan dipelihara. Percayalah yang indah itu bersih, yang bersih pasti indah...

No comments:

Post a Comment

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK