click to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own text

Wednesday, April 17, 2019

Tasik Metropolitan Kepong 2019

14hb April 2019, Ahad. 

Kunjungan ulangan jom sihat hari ini di Tasik Metropolitan Kepong lagi. Ambil kesempatan singgah setelah menghantar anak ke Gombak yang bertemujanji berkongsi kenderaan pulang semula ke Kertih. 

Rasanya pemandangan di taman ini bertambah indah berbanding kunjungan terdahulu. Mungkin disebabkan pemandangan melatari tasik terdiri dari bangunan-bangunan baru dan rimbunan hijau pokok-pokok  lanskap yang semakin matang. 

Keseluruhan kebersihan dan kekemasan taman juga bertambah baik.. Cuma di luar pagar pintu  masuk utama masih dicemari sampah sampah.. 


Trek berjogging mengelilingi tasik menjanjikan kepuasan walaupun sekali pusing... 



Cuma penyelenggaran perlu dipertingkatkan... Struktur struktur di taman seperti jambatan kayu yang reput perlu diganti segera untuk keselamatan pengunjung.. 



Fauna ditasik dengan pelbagai spesis ikan boleh menjadi terapi minda yang mendamaikan.. 


Pemandangan yang cantik pastinya tercemar jika pengunjung tidak perihatin dengan kebersihan. Petugas petugas terpaksa melakukan pembersihan demi memelihara keindahan taman. 




Kawasan kawasan rekreasi memang sentiasa menjadi tumpuan dihujung minggu atau hari kelepasan am..

Taman Metropolitan Kepong akan sentiasa menggamit untuk kunjungan akan datang. Syabas DBKL

No comments:

Post a Comment

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK