click to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own text

Sunday, May 5, 2019

Hoki Liga FIH 2019

Sabtu 4hb Mei 2019 

Malam ni ke Stadium Hoki Bukit Jalil, ingin menyaksikan secara langsung perlawanan Malaysia Lwn Kanada jam 8.0 mlm. Malaysia di  kedudukan ke 13 dunia berentap dengan Kanada di tangga ke 10. Tidak meletakkan harapan yang tinggi. Selalunya pasukan Malaysia ni belum boleh diharap  disetiap perlawan getir. Sering saja terlepas peluang keemasan. Piala Asia macam tulah, ketika harapan tinggi disandarkan memenangi emas, walaupun diminit minit terakhir masih lagi mendahului, kecundang dengan Jepun lawan yang berada diranking bawah. 


Kini untuk ke stadium lebih mudah dengan menaiki Lrt. Jimat masa dan duit. Parking kereta di Stesen Puchong Perdana. Tambang hanya Rm7 pergi balik ke stadium. 



Berbanding bolasepak hoki tidak begitu popular di Malaysia walaupun perlawanan adalah bertaraf dunia..Dan terkejut kerana menyaksikan perlawanan adalah percuma.! 



Penonton hanya memenuhi tidak lebih dari suku kapasiti stadium. 



Sebagaimana dijangka Malaysia tewas 3-2. Banyak peluang terlepas begitu saja... Beberapa sudut penalti dan 2 penalti strok terbazir begitu saja. Semacam tiada peningkatan prestasi berbanding perlawanan yang penulis pernah saksikan sebelum ini.. Dah sampai masa pemain berhijrah bermain di liga-liga negara yang berada diranking lebih tinggi..Jika tidak prestasi akan kekal statik. 




Pukul 10 mlm beredar meninggalkan stadium..

No comments:

Post a Comment

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK