Tuesday, September 10, 2013

Jangan tunggu lama-lama...!

Tin..tin..diam sekejap..tin..tin..bunyi lagi...senyap lagi..bunyi lagi ..Siapalah pulak pagi-pagi buta main hon...? Kalau matahari dah menegak mungkin bunyi hon posmen atau kauriermen tapi jam belum pun  7 pagi..terpaksalah keluar menjenguk ..owhh vanmen ambik anak sekolah rumah jiran sebelah rupanya..hehe..Sejak anak-anak jarang tinggal bersama,  lama tak membangunkan anak-anak ke sekolah, itu yang rasa pelik semacam bila dengar bunyi hon bertalu-talu diawal pagi...

Ramai kekawan sebaya yang masih mengelek anak kecil, tapi kami dah macam atuk-atuk...tinggal jer berdua dirumah bila-anak-anak membesar dan membawa diri masing-masing samada di U, kolej atau asrama...Rasa rugi pulak cuma punya anak lima. Dah tak gaduh  hantar anak ke tuisyen untuk ambik UPSR...Dah tak risau  ada anak kecil yang  ditinggalkan bila nak makan angin. Untung  dulu kawin dan beranak awal. Ramai yang kawin lewat mungkin jodoh belum sampai.  Ramai jugak yang kawin awal tapi lambat dapat anak bergantung kepada rezeki masing-masing..Tapi ramai jugak yang kawin awal tapi tak nak  anak dengan alasan nak enjoy dulu...ishh golongan macam ini aku rasa rugi serugi-ruginya...

Kita nak takut apa..selagi badan sihat, rajin berikhtiar inshaAllah adalah rezeki untuk keluarga. Kepada yang sibuk bercouple tu apa tunggu lagi..nikahlah segera...!


No comments:

Post a Comment

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK