Sunday, January 29, 2017

Motor Tua Honda cb90 1965


Melebihi setengah abad usia motor ini...Ibarat orang tua begitulah dengan motor ini...Sangat cerewet menjaganya...Keluar masuk bengkel itu perkara biasa..Pernah seketika hampir 3 -4 tahun tersadai di sudut rumah. Puncanya enjin sukar dihidupkan sebab bateri cepat lemah kerana terdapat masalah sistem mengecaj semula bateri...Lemah semangat seketika...Dah banyak berhabis untuk menjadikan motor ini dalam keadaan sekarang  .

Bila semangat datang kembali motor dihantar semula ke bengkel. Kes terbaru 'kick starter' dan pendawaian bermasalah...Hantar bengkel 2016..Awal Jan 2017 motor siap.


Bila tengok rasa sayang ..Bila bermasalah rasa geram pun datang...Rasa macam nk jual...!


Baru sehari  keluar bengkel, tayar dah pancit...Lecehnya menyorong motor tua ni, banyak mata tertumpu ke arah kita...Yang tersenyum pun ramai...Tak pasti lah samada senyum simpati atau perli...



Nampaknya motor untuk main-main dalam taman sajalah...sambil membonceng cucu...hehe

No comments:

Post a Comment

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK