Saturday, January 14, 2017

Moh kita ke Ipoh...

Ini cerita 2 minggu lepas...

Bila badan tak berapa sihat, selera makan pun menurun...Tak pasti punca keracunan makanan. Apa yang masuk keluar balik... deras..! Tandas menjadi teman setia.

Masa tekak tak berselera, bau makanan orang masak pun rasa  nak termuntah...Ini yang leceh.

Bila kesihatan agak pulih dan bibit -bibit selera mula kembali maka bersegera layan tekak..Apa saja yang teringin segera cuba dipenuhi...Nak makan meehon goreng..bersegera buat..Rasa nak makan soto Shah Alam ..Pergi...Teringat asam pedas ikan sembilang dengan kangkong goreng Tanjung Karang.. Pergi...Walaupun makanan seperti ini tak berapa sesuai untuk perut yang meragam., demi  selera..kita layan...

Demi melayan tekak juga., kami tersampai ke Ipoh...Sambil sambil melayan tekak dapat lah juga berjalan jalan..Mana tau sausana berbeza akan membangkitkan lagi selera.

Cadang nak naik ETS...tapi tiket habis...Jadi memandu keretalah ...Dalam cari punya cari tempat makan menarik di Ipoh melalui internet...terbawaklah kami ke Restoran Simpang Tiga...Boleh tahan ramai pengunjung di situ.....Dekorasi kedai pun cantik..bersih dan kemas...Stail masakan Padang...Ok betul .. tekak dapat menikmati makanan...

Sesudah makan meronda di Ipoh...Secara keseluruhan,  Ipoh sekarang nampak bersih dan kemas...Kesungguhan mengindahkan bandaraya terserlah...  Cantik jer mata memandang..landskap cantik dan terbela...Namun masih bayak ruang untuk penambahbaikan..terutamanya kawasan yang disenaraikan tempat menarik untuk dikunjungi...


Kinta River Front sebagai contoh...Dipromosi untuk kunjungan sebelah malam..Ada plaque Tourism Malaysia lagi..Mungkin cantik di malam hari sebab hiasan lampu lampu neon..Kunjungan disiang hari menyerlahkan ketidak kemasan kawasan..Persekitaran dan landskap tak terurus..




Sesudah itu kami berkunjung ke Taman Rekreasi Gunung Lang...Bersebelahan saja dengan papan tanda gergasi Ipoh yang menjadi tular gara-gara remaja perempuan memanjat dan berselfie di sana. Boleh tahan ramai pengunjung...Menurut pemandu bot lagi semasa cuti sekolah baru ni tak putus putus pengunjung datang sehingga tidak sempat untuk rehat...





Secara keseluruhan kawasan ok..cuma mentenen kemudahan awam dan landskap perlu dipertingkatkan...Secara peribadi masih kurang faktor wow yang menjadikan pengunjung tergila- gila untuk mengabadikn foto...Kawasan tumpuan Putrajaya seharusnya dijadikan aras tanda dalam mengindahkan kawasan...Kita maukan segenap sudut menjadi halwa mata..situ cantik..sini cantik..sana cantik..Walaubagaimanapun kredit untuk MBI kerana   kerja menaiktaraf sedang giat dijalankan di kawasan ini.










Nampaknya tak sia-sia meronda sampai ke Ipoh...Perut dan tekak dah mula ok beb...















No comments:

Post a Comment

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK