click to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own text

Friday, September 27, 2019

Lebuhraya Persidiran Pantai Barat(WCE)...

Khamis 26hb Sept 2019

Bersempena menghadiri jemputan kahwin anak sahabat Sabtu di Taiping, 4H3M kali ini kami ke utara.

 Antara destinasi yang mungkin dikunjungi sepanjang tempoh tersebut adalah Bukit Larut, Taiping dan sesudah jemputan, bercadang terus ke Kuala Kedah/Kuala Perlis untuk ke P.Langkawi.

Pemanduan kali ini, kami ingin mencuba Leburaya Persisiran Pantai Barat. Menurut berita sebahagian jajaran telah dibuka kepada awam.

WCE ini kebanyakan jajaran melalui jalan sediada yang dinaik taraf.



 Berbanding lebuhraya PLUS, WCE menggunakan konsep lebuhraya terbuka yang dikongsi dengan kenderaan penempatan sepanjang lebuhraya., jadi tak pastilah bagaimana trafik akan menjadi lancar dengan konsep terbuka ini.

Sepanjang pemanduan dari Tg Karang- Hutan Melintang pogress pembinaan masih sangat perlahan. Dah beberapa tahun sebegitu, tiada perkembangan memberangsangkan.






Hanya seksyen 8 Hutan Melintang- Teluk Intan sepanjang 19.1km yang telah dibuka. Kini dalam tempoh percubaan, tiada tol dikenakan.


Sesudah Tol Plaza Telok Intan, trafik ke utara dilencongkan ke jalan persekutuan/negeri.

Melihat kepada situasi semasa, walaupun didakwa lebih 70 peratus siap, rasanya 2,3 tahun ke hadapan lebuhraya belum boleh dibuka sepenuhnya.

Keluar dari lebuhraya terus JJCM. 



Singgahan di restoran ini ternyata berbaloi. Ingatkan mahu membasahkan tekak saja sebab sarapan tadi agak lewat dan berat tapi tergoda dengan hidangan lauk pauk beraneka jenis.


Tertarik dengan ulaman ini, bertanyakan tuan kedai dan dimaklumkan itu adalah  pucuk asam gelugur dan keladi merawan. Pertama kali mencuba ermm sedap rupanya. Masakan keseluruhan ok sedap dan harga murah.

Beredar ke destinasi berikutnya. Kuala Kurau Perak.


Menyantuni cucu beb🤗




No comments:

Post a Comment

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK